Opgelost door POSTNL: Inklaring en bezorgmoment een farce

Ramptoerist78#

Mijn Klacht

Bij deze een klacht over de leugens die Post nl ophangt om zichzelf vrij te pleiten ,en de verantwoordelijkheid van het inklaren van pakketten op de douane afschuift.
Ik wacht al 4 weken op pakket RR356215310TR .
Nadat deze vorige week in Nederland aan is gekomen stond de verwerking stil.
Na contact te hebben gezocht ,werd me verteld dat ik een formulier in moest vullen,die ik ,net als velen met mij nooit ontvangen heb maar ergens van een site af moest plukken.
Ik kreeg te horen dat het formulier direct verwerkt zou worden en binnen 2 tot 4 werkdagen mijn pakket bezorgd zou worden.
Nou mooi dus niet',na vandaag omdat op de app de status van mijn pakket steeds onderweg was en dan weer een vertraging had toch maar weer contact gezocht.
Ene Marjan van de chat service wist me te vertellen niks te kunnen zien,en dat mijn pakket nog steeds bij de douane was,en dat dat wel 1 maand kon duren.
Terwijl post nl zelf de inklaringen doet gebruiken ze deze smoes gewoon om als een pakket eenmaal eruit word gehaald voor controle ,de prioriteit van het bezorgen nihil is en je geluk moet hebben mocht er een vrij plekje zijn bij de bezorgdienst om je pakket er tussen te drukken.
Deze vrijbrief is er dus omdat het gewoon mis gaat met het verwerken van inklaringen.
De douane komt bijna niet aan bod daar het pakketjes van post nl betreft,en die dus zelf alles afhandelt mbt extra kosten etc.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zo maar kan en mag,want blijkbaar ondanks de klachten gaat het steeds minder met de bezorging.
Een schande om ook continue valse info op de app etc mbt aflevertijden aan de klanten door te geven.

Zsm mijn pakket

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u de brief omtrent de aangifte van het pakket niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om lang op uw pakket te moeten wachten, maar wanneer uw pakket nog niet is vrijgegeven door de douane kunnen wij deze nog niet afleveren. Ik zie dat het pakket vandaag is vrijgegeven door de douane en het naar een PostNL afhaallocatie zal gaan. Hier gaat het pakket heen, vanwege de inklaringskosten. Ik adviseer u om de status nog even in de gaten te blijven houden en ik hoop dat u het pakket nu spoedig kan ophalen.

Ramptoerist78#