Klacht POSTNL: Inklaring houdt pakket vast

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 555414
Gebruiker
ziguman
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Pakket uit England is al sinds 12 augustus bij afdeling Inklaring, op 2 september krijg ik een bericht via de Post N: app. AUB Inklaringskosten betalen. op 3 september betaald. Tot op heden geen pakket bezorgd. Het enige wat ik wekelijks telefonisch te hoeren krijg is: aub nog even geduld.

De oplossing

AUB mijn pakket, waarbij alle kosten zijn betalld afleveren.

7 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer / mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen. Ik begrijp dat dit teleurstellend is en bied u mijn excuses hiervoor aan. Graag reageer ik hierop.

    Op dit moment is het heel druk, zowel bij het internationale sorteercentrum als bij onze distributielocaties in het land. Helaas is daardoor een werkvoorraad ontstaan in de verwerking van importzendingen.

    Uw melding is doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling met het verzoek na te kijken waar uw pakket zich bevind. Als dit onderzoek afgerond is, ontvang u hier een terugkoppeling op.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    ziguman
    Datum
    Dank voor uw reactie, maar de klacht blijft staan totdat het pakket bezorgd is. Ik begrijp dat het druk kan zijn, maar ik wacht al meer dan een maand op het pakket. Uw klantenservice heeft mij vaak incorrect info verstrekt. De Inklaringskosten zijn al sinds 3 september betaald...............................Graag wil ik mijn pakket bezorgd zien worden.

    MVG
  3. Auteur
    ziguman
    Datum
    Er schiet mij ook het volgende binnen, een detail vernoemenswaardig; ik maak gebruik van de app. Op 2 september verscheen mijn lang verwachte zending op mijn account. Tevens stond er ook een afleveringsdatum; 4 september. Later veranderde dit in 7 september (dinsdag), maar helaas werd deze info terug getrokken.
  4. Auteur
    ziguman
    Datum
    weer gebeld zowaar doorverbonden met afdeling inklaring: de douane heeft mijn pakket nog niet vrijgegeven???????????????? Geen info geen datum, helemaal niets...WAARDELOOS!!!
  5. Auteur
    ziguman
    Datum
    In de bijlage de reactie van de douane, voorheen een klacht ingediend:

    Ik heb voor u nagekeken waar uw pakket is: https://m.17track.net/nl/track#nums=RN374473709GB

    Zoals ik het nu zie ligt uw pakket nog bij het post- of koeriersbedrijf, en niet bij de Douane.
    Er staat wel het pakket "bij de Douane" ligt, maar dat moet u dus niet te letterlijk nemen; daarmee wordt de inklaring bedoeld dat het post- of koeriersbedrijf moet doen.

    Misschien moet u nog geduld hebben; de post- en koeriersbedrijven kampen momenteel nog met enorme achterstand en grote drukte.
    Zie voor bijvoorbeeld PostNL s.v.p. https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/

    Mocht uw pakket niet binnen afzienbare tijd bezorgd zijn, dan raad ik u aan om contact op te nemen met de klantenservice van het post- of koeriersbedrijf.
  6. Auteur
    ziguman
    Datum
    Kortom van het kastje naar de muur, ik heb douane gebeld, die volgens medewerker niet in het proces voorkomen na inklaring. Helaas zie ik dezelfde soort klachten van personen, die langer als 2 maanden op hun pakket wachten.
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw nieuwe reacties. Zoals telefonisch besproken vind ik het erg jammer dat uw zending (nog) niet is afgeleverd, terwijl online de inklaringskosten zijn betaald. Om u te kunnen vertellen waarom u uw zending nog niet heeft ontvangen, moet onderzoek gedaan worden en inmiddels heb ik deze opgestart. Door de behandelaar wordt uiterlijk 20 september 2021 met u teruggekoppeld.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ziguman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Telefonsich was een terugkoppelking binnen 2 dagen beloofd, maar men kon dat niet garanderen..............hopelijk maandagg meer.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen