Klacht POSTNL: Inklaring pakket PostNL

Klachtnummer
# 108983
Gebruiker
Ekeim
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 23 april 2015 heb ik op LightInTheBox een bestelling gedaan. Volgens de site zou dit 6-8 werkdagen gaan duren. Normaal zou ik niet zo'n haast hebben, maar dit pakketje bevat onderdelen die ik nodig heb voor mijn afstudeerproject. Zonder deze onderdelen kan ik mijn voorbereiding niet uitvoeren. Er hangt dus wat van af...
Pas sinds gister (7 mei 2015) kon ik via een tracking code de voortgang bekijken van mijn pakket. Onderaan staat dat mijn pakket al op 30 april 2015 in Nederland is gearriveerd. Dus aan LightInTheBox kan het niet liggen.
Na gebeld te hebben met PostNL krijg ik te horen dat mijn pakket waarschijnlijk bij inklaring ligt. En dat het waarschijnlijk nog wel even kan gaan duren... Daar neem ik geen genoegen mee, dus ik ga op zoek naar een nummer van de inklaringafdeling. Maar zoals verwacht, onvindbaar... Waarom kan niemand mij vertellen waar mijn pakket ligt en hoe lang dit nog gaat duren?

De oplossing

Dat PostNL contact opneemt met de inklaringsafdeling en zorgt dat mijn pakket zo snel mogelijk kan worden bezorgd.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Reinders, Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet leuk vindt dat het zo lang duurt voor uw zending bij u is. In mijn systeem zie ik dat u uw zending op 13 mei hebt afgehaald van het postkantoor. Helaas hebben wij geen invloed op de afdeling inklaringen, aangezien dit de douane is. Hier komen dagelijks enorm veel zendingen binnen die gecontroleerd moeten worden. Daarom kan het langer duren dan u had gehoopt. Mijn excuses voor het ongemak. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenserviceMet vriendelijke groet,
    Marijke
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen