Klacht POSTNL: Inklaring pakketten duurt te lang en tracingnummers zijn niet terug te vinden

Dennis

Betse, ik heb een tweetal pakketten die onderweg zijn en reeds 3 weken op inklaring liggen te wachten. Er gaat iets mis bij de track en trace, want volgens de PostNL t&t en ook volgens de internationale tracking pagina zijn de pakketten onbekend! Volgens de tracking gegevens van de leverancier zijn de pakketten echter al op 4 juni in NL gearriveerd en liggen ze sindsdien te wachten op inklaring. Kunt u dit uitzoeken aub? Tracenummers zijn bijgevoegd. Bvd

Controleren waar de pakketten zijn

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u op een aantal pakketten uit het buitenland wacht. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wanneer u de zendingen kunt verwachten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track & Trace systeem. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie over uw pakketten vinden. Dit betekent dat de zendingen nog niet bij ons binnen zijn gekomen. Ik zou u heel graag verder willen helpen, maar kan u hierover helaas geen aanvullende informatie geven omdat de zendingen bij ons nog niet bekend zijn. Ik kan enkel afgaan op de informatie uit ons eigen interne Track & Trace systeem en baseer informatie niet op Track & Trace gegevens van bijvoorbeeld AliExpress of andere internationale Track & Trace pagina’s.

Ik raad u aan af en toe de status te controleren via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Het klopt dat u nog geen informatie kunt vinden als u op dit moment de status op deze website probeert te bekijken, want de zendingen zijn nog niet bekend bij ons. Ik hoop uiteraard dat u de pakketten snel in ontvangst kunt nemen.

Indien de levering van uw pakket te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in het land van verzending en kan daar eventueel een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u de pakketten alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.