Klacht POSTNL: Inklaringsinfo verstrekt: en toen bleef het stil

Klachtnummer
# 449554
Gebruiker
SJT
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Slechte informatievoorziening, ik krijg geen respons van bva-imec@postnl.nl op mijn vraag tav mijn internationaal pakket. Ik heb de inklaringsgegevens ingevuld maar hoor niets terug over wanneer het pakket vrijgegeven en verstuurd gaat worden.

De oplossing

Niet alleen aangeven dat mijn informatie is ontvangen, maar nu ook aangeven wat de status is of termijn waarop of inklaring gereed is of pakket ontvangen wordt.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag duidelijkheid wilt over de status van uw pakket afkomstig uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk. Ook het verwerken van pakketten bij onze afdeling inklaringen duurt langer. Door middel van uw Track & Trace-code heb ik de status van uw pakket gecontroleerd. Deze zending is op 20 mei bij onze afdeling inklaringen binnen gekomen, zij hebben u verzocht meer informatie te verstrekken over de waarde van de zending. Het e-mailadres is enkel voor het verstrekken van deze informatie en u krijgt alleen een automatische ontvangstbevestiging, het is niet mogelijk inhoudelijke vragen te stellen. Volgens mijn informatie hebben we de door u verstrekte informatie inmiddels verwerkt en vandaag heeft u per e-mail een verzoek ontvangen voor de betaling van de inklaringskosten. Indien u online de betaling voldoet zal het pakket normaal gesproken binnen 1 à 2 dagen bij u thuis afgeleverd worden. Houd er rekening mee dat de bezorging door de huidige drukte langer kan duren. Ik hoop dat u het pakket snel in ontvangst kunt nemen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen