Opgelost door POSTNL: Internationaal pakket niet geleverd door POSTNL en niet op de hoogte gesteld

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 440437
Gebruiker
Crystal
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakketje vanuit Amerika besteld begin maart. Pakketje is niet op mijn huisadres afgeleverd maar bij de lokaal POSTNL punt in verband met invoerrechten die betaald moeten worden. Echter, heb ik nooit een melding via een brief/email van POSTNL ontvangen dat ik mijn pakketje zelf moet ophalen en tegelijk invoerrechten moet betalen. Al die tijd heb ik gewacht tot het pakketje bij mijn huisadres word afgeleverd. Geen enkele notificatie dat mijn pakket bij POSTNL wordt geleverd. Nu is het pakketje blijkbaar al een maand geleden terug gestuurd naar de verzender. Ook hier heb ik geen enkele notificatie van gekregen. Ik heb vandaag met POSTNL contact opgenomen om te vragen naar mijn pakket en nu wordt aan mij gemeld dat het pakket is teruggestuurd. Nu zit ik zonder pakket en krijg ik het geld niet geretourneerd

De oplossing

Ik zou graag willen dat POSTNL de kosten op zich neemt die ik heb moeten betalen voor het product dat niet is geleverd

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen en zodoende niet wist dat uw pakket al bij een PostNL-punt lag. Ik begrijp dat u hier erg teleurgesteld over bent en toch graag de zending wilt ontvangen of een vergoeding wenst. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de gegevens gecontroleerd. Uw pakket heeft van 27 maart 2020 tot 4 april 2020 bij een PostNL-punt gelegen. Het spijt me om te vernemen dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen. Vanwege de inklaringskosten is het pakket direct naar de locatie gebracht. Het afhaalbericht had u via de post moeten ontvangen. Naar aanleiding van uw contact met onze Klantenservice is reeds een klacht gemeld over deze situatie zodat we herhaling in de toekomst kunnen voorkomen.

    Het pakket is reeds retour gezonden naar de afzender, dit kan ik niet terugdraaien of stopzetten. Ik raad u aan om contact op te nemen met de verzender voor een passende oplossing en eventueel een vergoeding. De afzender is en blijft opdrachtgever voor verzending, hij of zij heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de postorganisatie in het land van verzending. U bent klant van de afzender en heeft hen betaald voor uw aankoop. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kunt komen, mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Voor toekomstige zendingen uit het buitenland kunt u zelf de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend is verschijnt meer informatie in beeld en kunt u het pakket daar verder volgen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Crystal
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen