Klacht POSTNL: International pakket bezorgd op Amsterdam international mail centre

Samantha1990

Goedendag,

mijn pakketje is dat op 22 december aangekomen vanuit Turkije met speciale line YW. Nu krijg ik de melding dat het op te halen is op Amsterdam International Mail Centre maar dat is nergens te vinden. Ik heb al contact gelegd met de verzender, die me vertelde het pakket op te halen bij mijn lokale postkantoor, maar welke hij bedoelt is mij onduidelijk: een postkantoor in mijn dorp of ergens anders. Speciale line yw valt helaas ook niet te contacten hierover en reageert ook nier op klachten op dit klachtenkompas, terwijl ik zie dat PostNL onwijs behulpzaam is geweest bij andere klanten met hetzelfde probleem als ik heb.
De code heb ik vermeld onder de aanvullende gegevens. Ik heb geprobeerd om via de site van PostNL mijn pakket te traceren maar hier kan ik alleen een 3S code invoeren en geen LZ.
Ik zou graag willen weten waar mijn pakketje gebleven is en het zsm willen ontvangen.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet

Mijn pakket traceren waar is het?

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de zending die u moet ontvangen. U zou graag willen weten wanneer dit uw kant op komt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me indenken dat u graag meer duidelijkheid wilt. Een zending met een code die begint met UE wordt altijd via briefpost verzonden zodra het in Nederland aankomt. Amsterdam International Mail Centre is de locatie waaruit alle post verwerkt wordt Omdat de post ongeregistreerd is verstuurd (zonder een verzendcode waarmee we de status bijhouden), kan ik helaas niet voor u achterhalen waar het poststuk is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit binnen een dag verwerkt en bij u bezorgd. Maar wij weten niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt.

Mocht het te lang duren, adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan mogelijk contact opnemen met zijn eigen postorganisatie en daar een melding laten maken.