Klacht POSTNL: Internationale track and trace werkt niet op de track and trace pagina, een pakket naar Australië

content Niet opgelost
C.H.

Internationale track and trace werkt niet

Het pakket traceren. Onduidelijk is of het pakket nu onderweg is of überhaupt waar het is. Hopelijk op weg naar zijn bestemming: Australië.

Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u verstrekte gegevens kan ik zien dat uw zending op 24 december vrijgegeven is van de douane te Amsterdam en onderweg is naar Australië.
    Wij streven ernaar om alle zendingen binnen de verwachte tijd te bezorgen. We kunnen dit echter niet garanderen, daar wij ook afhankelijk zijn van de douaneprocessen en de buitenlandse postdiensten.
    Indien een zending vertraging heeft opgelopen, dan hanteren wij een vertragingstermijn van 15 dagen. Wanneer dit termijn verstreken is, kunnen wij een onderzoek opstarten en zullen we de buitenlandse postdienst raadplegen. Helaas is het dan nu ook niet mogelijk om uw behandeling direct in behandeling te kunnen nemen. U kunt op 04-01-2019 opnieuw contact met ons opnemen als de zending nog niet afgeleverd is. We ontvangen dan zoveel mogelijk specifieke informatie van uw zending, zoals:

-Volledige naam+adres van de geadresseerde
    -Specifieke omschrijving van de inhoud+verpakking
    -Uw e-mailadres

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

C.H.
Post NL geeft aan pas na 4 januari iets te kunnen zeggen over de zending wanneer deze niet aangekomen is. Dit neemt niet weg dat het track and trace systeem van postnl voor de consument niet werkt. Ik begrijp best dat er wellicht vertraging is of dat een douane nog e.e.a. in behandeling heeft maar als post NL deze info kan inzien, dan zou dat voor ons toch ook zichtbaar moeten kunnen zijn en dan hadden we deze klacht niet hoeven plaatsen. Kortom: het internationale track and trace systeem werkt voor de consument nog steeds niet optimaal omdat gegevens niet inzichtelijk zijn over de whereabouts van de zending. En dat, lijkt me, is nou net waar een track and trace systeem toe dient, toch? Het is nu 4 januari en het pakket is nog steeds zoek binnen track and trace. Nee, ik ben niet tevreden. Graag verneem ik nog eens.