Klacht POSTNL: Invoerkosten betaald en pakket wordt daarna teruggestuurd!!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 602683
Gebruiker
FL
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Twee pakketten aangekomen in Nederland. Voor beide invoerkosten betaald. €13.93 betaald 1juni 2022. Bevestiging gekregen dat binnen enkele dagen verstuurd wordt. Maar er is niks geleverd. 3 keer contact gehad met post.nl maar die konden niks doen. De verkoper heeft ook contact gezocht en is achtergekomen dat mijn pakket teruggestuurd is richting afzender na betaling!!!
Hoe kan dit en waarom laat je me betalen als je het gaat terugsturen zonder reden of iets. Ik heb de postnl app. Er kon makkelijk contact gezocht worden met mij en je snapt natuurlijk dat ik mijn centjes dit keer wel terug wil. Ik heb betaald voor het invoeren maar dat is niet gebeurd.

Gewenste oplossing

Uitleg waarom pakket teruggestuurd is en invoerkosten terugbetalen.
Geboden oplossing
Geachte, Gelooft uw het zelf. 2 pakketten die samen komen en na betaling komt een netjes aan en is de andere pakket opeens in zo een drukte gevallen dat hij al een maand verdwenen is. Dat gelooft niemand toch en ook nog eens dat de afzender te horen krijgt dat mijn pakket retour is gestuurd na betaling. Ik wil graag dat mijn klacht nu in werking wordt gesteld ipv onnodig tot 1 juli te wachten. Er zal niks veranderen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u inklaringkosten heeft betaald, maar dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn informatie is het pakket niet retour gestuurd. Wel heeft de inklaringsafdeling te maken met een achterstand, waardoor het langer duurt voordat het pakket wordt doorgestuurd naar ons sorteercentrum. Ik moet u daarom vragen om het nog even af te wachten, in ieder geval tot één juli. Heeft u het pakket één juli nog niet ontvangen? Laat dit dan weten. Vanaf dat moment kunnen wij een klacht registreren en de inklaringskosten terugbetalen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen