Opgelost door POSTNL: IOSS pakket waarbij alsnog BTW en inklaringskosten door POSTNL geheven is

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 603791
Gebruiker
Easy
Datum
2 reacties

Details

Klacht

BTW en inklaringskosten in rekening gebracht op een pakket uit de UK waarbij via IOSS reeds BTW betaald is.

Hierop heb ik bezwaar ingedient met de benodigde bewijslast (o.a. de factuur waarop duidelijk staat dat ik BTW betaald heb en ook het IOSS ID vermeld staat). In reactie draait postnl de bewijslast om en verwijst naar de verzender, bij mijn weten is IOSS nooit ingericht om gereclameerd te worden.

Helaas lees ik dat dit een veel voorkomend probleem is, specifiek bij PostNL waarbij Postnl de consument altijd afscheept met de mededeling dat men het bij de verzender moet verhalen.

Deze kan de IOSS BTW niet terugvorderen en zal mij zeker niet schadeloos gaan stellen voor de 7 EUR aan administratie kosten die onterecht in rekening gebracht wordt.

zending met barcode UQ016072416GB

Gewenste oplossing

Betaal de kosten terug die jullie onterecht gevorderd hebben.
Geboden oplossing
Zie laatste reactie, de attentie vanuit Postnl is de geboden oplossing.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van inklaringskosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Zoals telefonisch besproken heb ik u reeds doorverwezen naar de afzender om alsnog de teveel betaalde inklaringskosten terug te krijgen. Daarnaast heb ik met u afgesproken om u tegemoet te komen door middel van een attentie namens PostNL. Tot slot heb ik uw melding geregistreerd in onze systemen, zodat wij dit proces kunnen blijven verbeteren. Nogmaals mijn excuses voor deze vervelende situatie.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Easy
    Datum
    Ok, inmiddels is alles afgewikkeld. De conclusie:
    Ik heb 3 EUR teruggekregen van Postnl i.v.m. het feit dat ik geen mogelijkheid heb gehad tot online betaling (wat normaal 3 EUR korting geeft op de administratieve inklaringskosten).
    Ebay heeft mij de gehele btw terugbetaald (zeer goede klanten service).
    In reactie op deze klacht heeft Postnl mij een attentie gestuurd. Het geheel is financieel een toereikende compensatie.

    Dus de Postnl klantenservice afdeling die reageert op klachtenkompas zou ik als goed tot zeer goed beschouwen. De afdeling die inklaringsbezwaren verwerkt en de reguliere telefonische klantenservice beschouw ik als zwaar onder de maat. Jammer dat het zo moet.
    De klantenservice van ebay heb ik als uitstekend ervaren. Ik denk alleen dat die eenvoudig weg mij schadeloos gesteld heeft zonder een bezwaar bij Postnl op te starten (ik had het bedrag namelijk binnen 24 uur op mijn rekening staan).

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen