Klacht POSTNL: ipv aan huis bezorgen ,afhalen op een post nl punt zonder aangeboden aan huis te hebben .

Klachtnummer
# 285242
Gebruiker
theresap
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Post Nl bezorgt het ene pakje in brievenbus en het andere pakketje ,even groot van zelfde bedrijf moet ik maar op komen halen op een post nl punt .Gebruiken smoes van verzekering maar dat klopt niet .een pakje met zelfde portokosten uit china van 6,95 is niet verzekerd .En al zou het verzekerd zijn ...ik heb tientallen verzekerde pakjes aan de deur gehad .Ze willen voor 8,95 gewoon niet thuis bezorgen .Een kwestie van geld .Bij Zalando zouden ze dit niet durven doen maar ach ...een onbeknde webwinkel uit china ....who cares .Doap kan ikniet de deur uit door handicap kan ik niet de deur uit dus ben mijn geld kwijt en inhoud pakje

De oplossing

binnen 10 dagen aan huis bezorgen

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Poelman,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit China verwacht, maar dat deze bij het postkantoor is bezorgd en niet bij u thuis. Ik kan me voorstellen dat u hierover vragen heeft.

    Helaas is het niet mogelijk dit pakket alsnog bij u aan te bieden. Deze zending is op voorwaarden doorgegeven door de afzender op deze manier naar het afhaalkantoor gegaan. Daar ligt het sinds 13 december. De mogelijkheid tot afhalen is er tot 27 december. Dan zal het pakket retour afzender gaan. Hopelijk kunt u iemand vinden die het pakket eventueel voor u kan ophalen.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Bram
    PostNL
  2. Auteur
    theresap
    Datum
    Potverdrie...natuurlijk is het mogelijk om het te bezorgen .
    Zoiets zouden jullie met zalando niet durven doen .
    Maar zo een klein chinees bedrijfje....ach ...die kan toch geen stappen ondernemen .

    En nee ,ik heb niemand om het te halen .Anders zou ik toch niet dagen bezig zijn met bellen en mailen om het thuis bezorgd te krijgen .

    Het is een geldkwestie .Voor 6,95 vanuit china willen jullie geen moeite doen .Jullie hebben zoveel bezorgingen gedaan op mijn adres dat service niet zou misstaan .

    Ik hoopte op een ander antwoord maar de wereld van nu kennende verwachtte ich dit antwoord van u .Mensen zijn niet belangrijk meer .Een goed omgaan met ,goede service alleen als men er voordeel van heeft .
    Voortaan vraag ik iedereen of ze mer DHL verzenden .Weet ik zeker dat ik het thuis krijg
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Poelman,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u teleurgesteld bent omdat uw pakket direct is afgeleverd bij het postkantoor. Graag geef ik u een toelichting.

    Het betreft hoofdzakelijk pakketten die afkomstig zijn van Aziatische webshops die rechtstreeks bij de afhaallocatie worden geleverd. Deze webshops hebben gekozen voor de basisdienstverlening. Dit houdt in dat het pakket niet thuis wordt bezorgd. We bezorgen het pakket direct op de PostNL afhaallocatie en het afhaalbericht wordt per post bij u bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u de zendingen liever thuis ontvangt, echter kan ik deze gang van zaken niet terugdraaien. Wellicht kunt u dit bij de betreffende afzender(s) aangeven, zodat zij uw pakketten op een andere wijze kunnen verzenden. Ook pakketten afkomstig van een niet EU-land waarbij inklaringskosten zijn berekend gaan sinds 4 oktober van dit jaar rechtstreeks naar de afhaallocatie.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen