Klacht POSTNL: je wordt compleet genegeerd en men gaat heel slordig met pakketten om....

Klachtnummer
# 282310
Gebruiker
Maaike Mijnlieff
Datum
10 reacties

Details

De klacht


ik heb nadat post nl 1 x aan de deur is geweest mijn aangetekende brief 10 km verderop moeten afhalen, postbezorger hoort nog een keer langs te komen en mij te kunnen laten kiezen waar ik iets afhaal. totaal niet klantvriendelijk dit.
het ging om een aangetekend stuk wat ik pas dagen later kon halen ivm werk. kon niet terecht voor sluitingstijd.
heb hier een klacht over ingediend, alles vermeld, datum, poststuk nr enz. heb niet eens een ontvangstbevestiging ontvangen nu drie weken later.....

heb afgelopen zaterdag hele dag zitten wachten op pakket, aangegeven dat het zaterdag 25/11 bezorgd moet worden omdat ik dan thuis ben....bedenk me s avonds ineens dat hij niet geweest is, zie dan dat er een briefje in de bus ligt dat het ergens anders is achtergelaten in de straat. (die buurvrouw heeft 5 pakketten aangenomen en vond het al raar dat niemand thuis was...., volgens mij een simpele truc van de bezorger om alles in een keer achter te laten, kost minder tijd. wij waren wel degelijk thuis namelijk! moet ik weer wachten om het te kunnen halen bij betreffende buren....dit is niet de lol van een pakket thuis gestuurd krijgen.

De oplossing

antwoord krijgen, een excuus of tegoedbon!

10 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Mijnlief,

    Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat een aangetekende brief op een verkeerde locatie is afgeleverd en al na de eerste afleverpoging. Ook is er bij uw buren een pakket bezorgd voor u terwijl u gewoon thuis was.

    Ik heb gekeken en ik zie inderdaad dat er een klacht voor je is aangemaakt. Dit zal met de bezorger besproken worden.

    Wat de tweede zending betreft wil ik graag voor u een klacht indienen. Zou ik de track en trace code van deze zending mogen ontvangen? Dan zorg ik ervoor dat dit met de bezorger besproken wordt, zodat het niet weer voorkomt.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL
  2. Auteur
    Maaike Mijnlieff
    Datum
    Dan heeft post NL niet goed gelezen....ik moest NL mijn aangetekende brief halen uit Eelde bij een postkantoor. Zij hadden minstens een tweede keer het aangetekende stuk aan moeten bieden...en daarna mij de mogelijkheid aanbieden waar ik mijn stuk af wil halen? Ah? Of iets dergelijks ..wel zo klantvriendelijk.
    Nu kon ik ivm werk de aangetekende brief pas drie dagen later haken ivm open tot 18 uur.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mijnlief,

    Bedankt voor uw reactie. Ik zie dat de aangetekende brief twee keer op uw adres aangeboden is volgens de scans, namelijk op 28 oktober en op 30 oktober. Omdat er tijdens beide bezorgpogingen niemand thuis was, is dit pakket naar de afhaallocatie in Eelde gestuurd. Deze afhaallocatie is aan uw adres gekoppeld, vandaar dat het pakket naar deze specifieke afhaallocatie is gestuurd. Voor een aangetekende brief is het niet mogelijk om het bezorgmoment of de bezorglocatie te kunnen wijzigen.

    Mocht ik voor het andere pakket nog iets voor u na kunnen kijken, zou u de 3S-code van dit pakket dan mee willen sturen? Aan de hand van die code kijk ik graag of ik meer informatie voor u kan vinden.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Maaike Mijnlieff
    Datum
    Goedendag,
    Ik heb dezelfde klacht schriftelijk ingediend, ook de bewijsstukken dat de aangetekende maar 1 keer is aangeboden nl op 30/10. Als jullie al op zat. 28/10 waren langs geweest klopt dit niet, we waren nl. de hele dag thuis.... Alles in kopie meegestuurd. ik verwacht hierop dan ook een schriftelijke reactie terug van jullie.

    Met vriendelijke groeten,
    Maaike Mijnlieff
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mijnlieff,

    Bedankt voor uw bericht. Ik zie dat uw schriftelijke klacht in ons systeem geregistreerd staat. Wij nemen deze in behandeling en zullen gepaste maatregelen nemen. U krijgt verder geen terugkoppeling op de afhandeling van uw klacht.

    Ik ontvang nog graag de 3S-code van het pakket dat niet bij u is aangeboden, zodat ik daar een klacht voor kan indienen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet,

    Met vriendelijke groet,

    Yoeri,
    PostNL
  6. Auteur
    Maaike Mijnlieff
    Datum
    Hierbij de 3s code:

    3STUWP653444195
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mijnlieff,

    Bedankt voor uw bericht en het toesturen van de 3S-code. Ik heb de status hiervan nagekeken en volgens mijn info is dit pakketje op 25 november jl. aan uw huisadres aangeboden. Begrijp ik uit eerdere berichten dat dit niet correct is? En is het pakketje bij de buren afgeleverd, zo ja; welke buren? Heeft u hiervan destijds een briefje ter kennisgeving ontvangen?

    In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

    Hartelijke groet,

    Sandra
    PostNL
  8. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mijnlieff,

    Bedankt voor uw bericht en het toesturen van de 3S-code. Ik heb de status hiervan nagekeken en volgens mijn info is dit pakketje op 25 november jl. aan uw huisadres aangeboden. Begrijp ik uit eerdere berichten dat dit niet correct is? En is het pakketje bij de buren afgeleverd, zo ja; welke buren? Heeft u hiervan destijds een briefje ter kennisgeving ontvangen?

    In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

    Hartelijke groet,

    Sandra
    PostNL
  9. Auteur
    Maaike Mijnlieff
    Datum
    Goedendag,

    Helaas gaan jullie niet echt in op mijn vraag, opmerking. Ik weet nl zeker dat wij de hele dag thuis waren, er is dus absouluut niet bij ons aangebeld! Dat is jullie woord tegen ons woord.....helaas...ook is er bij de buurvrouw die dag niet 1 pakje afgeleverd maar 5! Des te meer denk ik dat postbezorger denkt aan zij. Eigen gemak en alle 5 pakketten bij 1 adres aflevert.....tja, dat is ook weer ons woord tegen jullie woord. Dat gaan we niet winnen. Zo kun je eindeloos doorgaan! Wat ik hiervan keer is nooit meer een pakket voor een buurman aan te nemen...wellicht dat postbezorger dan weer gaat doen wat hij/zij moet doen.
  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Mijnlieff,

    Bedankt voor uw bericht. Het is jammer om te lezen dat we er op deze manier niet uit komen.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Bram
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?