Opgelost door POSTNL: Kaart te weinig postzegels bij een correct betaald en gelabeld brievenbuspakket.

Mindfulness

Ik heb een kaart gekregen van postnl voor te weinig postzegeld geplakt , bijbetalen 5,05 euro, exclusief administratiekosten 2,02 ergo 2 postzegels.
Heb de foto gezien op postnl van het betreffende brievenbuspakket, dus zekere geen briefpost ! Brievenbuspakket is dus gefrankeerd : binnen de 2 kg en passend in de brievenbus en ook volgens track trace bezorgd in de brievenbus. Gegevens ;
Gewicht: 0,52 kg
Details: 21,5 x 3 x 22 cm

Vraag is dus hoe het kan dat zo n frankeerkaart wordt gezonden, als ik niet oplettend was geweest had postnl volkomen onterecht 5 euro binnen gekregen. Zou me niet verbazen dat anderen hier ook mee te maken hebben .

Graag uitleg

Uitleg over een dubieus nabetalingverzoek.
Een prettig telefonisch gesprek met een medewerker , die ook niet begreep dat een pakket wat netjes bezorgd is in de brievenbus , met de door postnl op track trace zelf vermelde binnen de normen passende brievenbusafmetingen, in een ander systeem ineens te groot zou zijn ( 4 cm in plaats van 3 cm) In ieder geval kan ik de "boete" als niet gezonden beschouwen, waarvoor dank.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. U heeft aangegeven dat we onterecht een portokaart naar u hebben verstuurd.

Ik heb het voor u nagekeken en dit klopt. Wij vinden dit vervelend en u hoeft deze portokaart uiteraard niet te betalen.

Ik laat hierbij de portokaart vervallen.

Mogelijk wordt er een betalingsherinnering naar u verzonden. Als u deze ontvangt, kunt u deze als ‘niet verzonden’ beschouwen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.