Opgelost door POSTNL: Kaart te weinig postzegels bij een correct betaald en gelabeld brievenbuspakket.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 644013
Gebruiker
Mindfulness
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een kaart gekregen van postnl voor te weinig postzegeld geplakt , bijbetalen 5,05 euro, exclusief administratiekosten 2,02 ergo 2 postzegels.
Heb de foto gezien op postnl van het betreffende brievenbuspakket, dus zekere geen briefpost ! Brievenbuspakket is dus gefrankeerd : binnen de 2 kg en passend in de brievenbus en ook volgens track trace bezorgd in de brievenbus. Gegevens ;
Gewicht: 0,52 kg
Details: 21,5 x 3 x 22 cm

Vraag is dus hoe het kan dat zo n frankeerkaart wordt gezonden, als ik niet oplettend was geweest had postnl volkomen onterecht 5 euro binnen gekregen. Zou me niet verbazen dat anderen hier ook mee te maken hebben .

Graag uitleg



Gewenste oplossing

Uitleg over een dubieus nabetalingverzoek.
Geboden oplossing
Een prettig telefonisch gesprek met een medewerker , die ook niet begreep dat een pakket wat netjes bezorgd is in de brievenbus , met de door postnl op track trace zelf vermelde binnen de normen passende brievenbusafmetingen, in een ander systeem ineens te groot zou zijn ( 4 cm in plaats van 3 cm) In ieder geval kan ik de "boete" als niet gezonden beschouwen, waarvoor dank.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. U heeft aangegeven dat we onterecht een portokaart naar u hebben verstuurd.

    Ik heb het voor u nagekeken en dit klopt. Wij vinden dit vervelend en u hoeft deze portokaart uiteraard niet te betalen.

    Ik laat hierbij de portokaart vervallen.

    Mogelijk wordt er een betalingsherinnering naar u verzonden. Als u deze ontvangt, kunt u deze als ‘niet verzonden’ beschouwen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,


    PostNL Klantenservice


Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen