Opgelost door POSTNL: kan na 5 dagen nog steeds geen klacht indienen over niet bezorgde post. waar is die brief?

sad Opgelost
# 519363
ml54

brief van bevolkingsonderzoek zou zaterdag bezorgd worden vlg de postnlapp, nu 5 dagen later nog stedds niet bezorgd. vanochtend gebeld: antwoird postnl: bezorging vandaag afwachten. geen brief. vanavond weer gebeld: nee 5 werkdagen afwachten, u kunt zaterdagbpas een klacht indienen. ( en dat kan niet per e mail) wel per telefoon (wachttijd 10 min) of per post.. (als die post aankomt..)

klacht accepteren en brief alsnog bezorgen!

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een brief van Bevolkingsonderzoek. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

U geeft aan dat u volgens de Mijn Post app op zaterdag 6 februari een brief van Bevolkingsonderzoek had moeten ontvangen. Tot op heden is deze brief niet bij u bezorgd. Op alle kanalen van de PostNL klantenservice worden dezelfde procedures gehanteerd. Uw klacht kan inderdaad pas geregistreerd worden als uw brief ná vijf bezorgdagen (verwachte bezorgdatum + vier bezorgdagen) niet is afgeleverd. In uw geval is dat na vandaag, vrijdag 12 februari. Er kan tot 20:00 uur worden bezorgd. Daarna kunt u via een reactie op deze melding aangeven of u de brief heeft gekregen.

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

ml54
    de brief van afgelopen zaterdag 6 februar is nog steeds niet bezorgd! het is nu zaterdag 13 februari
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een belangrijk poststuk niet heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces, bijvoorbeeld bij het sorteren door onze machines of bij het bezorgen, zoek. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, is het helaas niet mogelijk om te achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen, zoals bij aangetekende poststukken en pakketten. Ondanks dat u post gefotografeerd is, kunnen we uw poststuk niet volgen in het bezorgproces.

Uw klacht over de vermissing van dit poststuk heb ik geregistreerd. We zullen aan de hand van uw postcode onderzoeken of het probleem vaker voorkomt in hetzelfde gebied. Daarnaast wordt uw melding gebruikt voor onze kwaliteitscijfers en statistieken. Mocht uw poststuk alsnog aangetroffen worden, dan zullen we deze uiteraard bezorgen.

ml54
de verstuurder vd post heeft zelf een nieuwe brief aan mij gestuurd! Deze is wel aangekomen (10 dagen later ...)