Klacht POSTNL: Keer op keer wordt er geen gehoor gegeven aan klacht na verlies van pakket.

Abigail

Sinds 6 mei 2020 is een zending onderweg naar Amerika. Op 14-5-20 heeft de laatste Track en Trace scan plaatsgevonden, en sindsdien is er geen update meer geweest. Op 23-6-2020 heb ik een navraag voor een zending aangevraagd. Hierop had ik binnen de reactietermijn geen antwoord, vervolgens heb ik te horen gekregen dat ik nog even geduld moest hebben omdat mijn melding al in behandeling zou zijn. Nadat dit geduld op was heb ik opnieuw geïnformeerd. Hierbij kreeg ik te horen dat de reactietermijn verlengt was met 23 werkdagen. Wat blijkt? Dit termijn was al ruim verstreken. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik nog even geduld moest hebben tot 10 augustus. Gisteren op 10 augustus heb ik opnieuw te horen gekregen even geduld te moeten hebben. Uiteindelijk opnieuw telefonisch contact met PostNL opgenomen. Hierbij werd mijn klacht eindelijk doorgezet. Opnieuw krijg ik vandaag een standaard antwoord terug waarbij er wordt aangegeven dat door Corona de bezorging is vertraagd. Het zou tot wel 10 weken kunnen duren dat het pakket wordt bezorgd. In dit geval is het pakket al 13 weken onderweg.

Ik wil dat mijn klacht serieus wordt genomen. Ik wil de verzendkosten en de kosten van het verstuurde (kwijtgeraakte) pakket terug ontvangen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de voortgang van het onderzoek naar uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas is het momenteel door de situatie omtrent het coronavirus enorm druk, zowel bij PostNL en de verschillende afdelingen, als bij onze buitenlandse collega's. Ik kan er niet voor zorgen dat mijn collega's van de onderzoeksafdeling hun werk sneller afhandelen.

Abigail
Termijnen zijn al lang en breed verstreken. Opnieuw worden er excuses gemaakt waar alleen PostNL voordeel van heeft. Hier schiet ik opnieuw niks mee op. Zeer teleurgesteld.