Klacht POSTNL: Kerstkaart in envelop open. De helft van de envelop afgescheurd.

MV

Ik ontving van een vriendin een kerstkaart in een envelop. In de envelop had zij drie gordijnhaakjes gedaan, omdat ik die miste.
De envelop is opengescheurd en mist een flink stuk. De kaart valt er net niet uit.
De gordijnhaakjes zijn uiteraard verdwenen. Waarschijnlijk dacht de postsorteerder of de postbezorger dat er iets kostbaars in zat.

Ik begrijp overigens niet dat ik zo'n envelop gewoon krijg, zonder enig excuus

Uitzoeken wie dat gedaan heeft!!!!
Ik vind het een vreselijk idee dat er gewoon iemand een stuk uit de envelop heeft gescheurd om bij de inhoud te kunnen.

Geachte mevrouw Velden,Hartelijk bedankt voor uw reactie op deze website. Mijn excuses voor het feit dat u deze zending beschadigd heeft ontvangen en dat hier tevens geen excuuskaartje bij heeft gezeten.Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat hiervan reeds een melding is gemaakt naar aanleiding van uw contact met onze Klantenservice. De bezorger is inmiddels aangesproken op het feit dat er bij een beschadigde zendingen een excuuskaartje dient worden toegevoegd.Omdat ik briefpost niet kan traceren zal ik de exacte oorzaak helaas niet voor u kunnen achterhalen. Wat ik wel wil aangeven is dat briefpost altijd met vele andere poststukken door een sorteercentrum gaat en dat dit met een behoorlijke snelheid gaat. Hierdoor zijn scherpe of losse voorwerpen in een papieren envelop heel gevoelig. U kunt er als ontvanger niets aan doen, maar mocht de afzender in de toekomst wellicht nog eens een dergelijke zending willen versturen dan adviseer ik om deze te versturen in een luchtkussen envelop.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Annet
    MV
    Inmiddels is er contact opgenomen met mij door Post.nl en dat hebben ze keurig gedaan. Ik weet dat er geen pasklare oplossing is. U stelt in uw schrijven dat de envelop door scherpe voorwerpen kapot kan zijn gegaan. Echter is er opzettelijk een stuk uit de envelop gescheurd. Ik ben natuurlijk niet gek. Daarnaast zaten de gordijnhaken ín de kerstkaart.
    Ik krijg nu het gevoel dat wij (ik en de afzender) de schuldigen zijn.
    Geachte mevrouw Velden, Bedankt voor uw reactie. Ik vind het erg jammer dat ik u hiermee verder niet kan helpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u het gevoel krijgt dat wij u hiervan beschuldigen. Mijn excuses voor het ongemak, dit was niet onze bedoeling.
    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Nans