Klacht POSTNL: kerstkaarten pas na 11 dagen bezorgd

M. Cornelese

Op dinsdag 19 december heb ik 48 kerstkaarten met kerstzegel in de brievenbus gedaan. Inclusief een kaart naar mijn eigen adres, dit doe ik jaarlijks ter controle, er is al eens eerder een zending nooit aangekomen, later bleek die brievenbus met vuurwerk bestookt te zijn, daar kon PostNL natuurlijk niets aan doen. Aan dit geval wel, op 19 december heb ik de kerstkaarten dus in de brievenbus gedaan en vandaag op 30 december komt die aan. Een enkeling heeft de kaart trouwens wel eerder gekregen, maar het gros van de mensen niet bleek afgelopen kerstdagen al. Dit vind ik wel ERG slechte postbezorging!

Persoonlijk verlang ik niets qua oplossing, maar ik (niet alleen ik trouwens) zou echt gebaat zijn met verbetering van de postbezorging. Ik heb alle begrip voor de drukte, heb alle begrip dat er af en toe wat misgaat, maar dat post pas na 11 dagen bezorgd wordt vind ik gewoon echt niet kunnen!

Geachte heer/mevrouw Cornelese,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat uw kerstkaarten niet op tijd bezorgd zijn. Graag reageer ik op uw bericht.

Zou u via de locatiewijzer op onze website (www.postnl.nl/locatiewijzer) door willen geven wat de exacte locatie van de brievenbus is waar u deze kerstkaarten op de post hebt gedaan? Heeft u de kaarten voor of na de lichtingstijd aangeboden?

Zou u ook de postcode en het huisnummer van één van de geadresseerden als reactie op dit bericht mee willen sturen? Met voldoende informatie kan ik een klacht voor u indienen, zodat uitgezocht kan worden of dit vaker voorkomt in hetzelfde postcodegebied en er maatregelen getroffen kunnen worden om de kans te verkleinen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurt.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    Beste René,

Ik heb mijn kerstkaarten in de brievenbus bij de DA drogist voor de deur aan de van Foreestweg 16, 2614CJ DELFT gedaan om ongeveer 15:00 uur 's middags. Een van de adressen was Faunapad 9, 2614 WN Delft.

met vriendelijke groet,
    Marianne Cornelese
    M. Cornelese
    aanvulling: vandaag kreeg ik te horen dat er zelfs gisteren nog een kerstkaart van me bij iemand aangekomen is, op dezelfde dag verstuurd, op 19 december, aankomst 4 januari, ruim twee weken, 16 dagen! De postcode van dit adres 2623 MH, huisnummer 23.
    Geachte heer, mevrouw Cornelese,

Hartelijk bedankt voor alle aanvullende informatie. Ik vind het zeer spijtig en kwalijk dat het merendeel van uw kerstkaarten zo lang onderweg is geweest en dat er zelfs nu in januari nog vertraagde kaarten aangekomen. Echt mijn excuses hiervoor.

De exacte oorzaak van de vertraging kan ik niet achterhalen, omdat briefpost niet te traceren is. Om deze reden zult u hierover ook geen verder bericht ontvangen. Ik heb hier een klacht over aangemaakt, zodat we de verwerking en bezorging in dit postcode gebied in de gaten kunnen houden en kunnen verbeteren.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet