Klacht POSTNL: Kerstkado uit Amerika Inklaringskosten

# 198088
Tjörven

Voor kerst krijg ik een t-shirt van een goede vriend uit de VS. Hij heeft dit voor mij geregeld omdat hij weet dat ik US Army t-shirts mooi vind.

Tot mijn verbazing moet ik opeens €21,99 inklaringskosten betalen. Hoe kan dit? Alle kado's onder de 45€ waren toch sowieso belasting vrij? De t-shirts heeft mijn vriend/collega gratis verkregen.

Mijn kado onder de kerstboom zonder er inklaringskosten aan zitten.

Geachte heer, mevrouw Stienen.

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer u inklaringskosten moet voldoen. Graag geef ik u meer informatie.

U betaalt btw, douanerechten en inklaringskosten:

• Bij commerciële zendingen met een waarde hoger dan 22 euro.
    • Bij geschenken met een waarde hoger dan 45 euro.

Meer informatie kunt u hier vinden;

Wanneer het gaat om een geschenk dan dient dit te zijn aangegeven op de formulieren die een afzender bij het pakket voegt. Ik kan niet beoordelen of dit het geval is geweest en ik zie dat u het pakket inmiddels heeft geweigerd en dat het pakket retour is gezonden.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet