Klacht POSTNL: Keuze afhaallocatie enkel in het voordeel van PostNL

Sascha

Als ik niet huis blijk bij de afgifte van een pakket, is de keuze van de afhaallocatie voor pakketten volstrekt arbitrair. Het beleid van PostNL hierin om de postbode de keus te laten qua afhaallocatie is enkel gericht op eigen gewin.

In plaats van een pakket bij de dichtstbijzijnde locatie af te leveren, word ik als ontvanger gedwongen tijd en geld te investeren in het afreizen naar afhaalpunten in een ander stadsdeel of zelfs buiten mijn stad.

Het beleid van PostNL hierin is enkel gericht op commercieel belang, er zijn kennelijk te hoge kosten verbonden aan het uitvoeren van haar primaire taak, i.e. post op het juiste adres bezorgen. Het beleid is stuitend en volstrekt klantonvriendelijk.

PostNL moet terugkeren naar een model waarin pakketten ten minste twee maal worden aangeboden op het door de verzender aangegeven adres en eventueel daarna bij een vaste afhaallocatie zo dicht mogelijk bij dit bezorgadres. De ontvanger moet de keuze hebben de afhaallocatie online te wijzigen.

Volgens mijn informatie is uw pakket inderdaad op een verkeerde PostNL locatie gebracht. Uw gekoppelde locatie zit op de Wiltzanghlaan 7 in Amsterdam. Ik zie dat u uw pakket al retour hebt laten sturen, dus in dit geval kan ik niets meer voor u betekenen. Mocht dit in de toekomst nog een keer voorkomen, neem dan gerust contact op met PostNL zodat wij uw pakket alsnog naar de juiste PostNL locatie kunnen sturen.

Sascha
Zoals gebruikelijk is de reactie van PostNL laconiek en niet inhoudelijk en wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor falend beleid. In meerdere discussies met de klantenservice werd expliciet geweigerd het pakket opnieuw op te nemen in het leverproces. Ik moest maar zien dat ik het kwam afhalen ergens. Het is belachelijk dat PostNL weigert eigen fouten te herstellen en weigert verkeerd geleverde pakketten te herrouteren.