Klacht POSTNL: Klacht omtrent bezorger

Johan234

Klacht omtrent bezorger. Wij hebben een winkel met een apart magazijn. De pakketten dienen bij het magazijn aangeleverd te worden (aparte ingang). We begrijpen heel goed dat de bezorger op de klok zit, gezien er nog een hoop andere pakketten op tijd bezorgd moeten worden. Echter kunnen wij in de winkel zelf geen pakketten aan gaan nemen, gezien wij hier t.a.t. met klanten bezig zijn. Voor de oog van de klant houden wij magazijn en winkel gescheiden, op een zo professioneel mogelijke manier. Pakketten aannemen voor de neus van de klant hoort hier niet in thuis, we hopen dat u dat begrijpt. Wanneer de bezorger niet de moeite neemt om aan te bellen bij ons magazijn (dit ook gewoon aangeeft, want "de laatste 5x moest hij 5min wachten" dus heeft hij dit nu geskipt), maar via de uitgang van de winkel de pakketten naar binnen brengt, vragen wij deze bezorger om mee te lopen naar het magazijn om daar alsnog de pakketten te plaatsen. Op deze manier hebben de klanten er het minst last van. Wanneer deze bezorger op onze vraag plomp de pakketten voor z'n neus op de grond neerzet en eist te tekenen, komt dit natuurlijk niet erg professioneel over. Om vervolgens in plaats van mee te lopen naar het magazijn, de pakketten te pakken, in de bus te zetten en weer verder te willen rijden schiet dan in het verkeerde keelgat. Het gesprek dat bij de deur van de bus volgt is voor beide partijen niet prettig, waarna alsnog getekend is en buiten bij de deur van de bus de pakketten zijn aangenomen. Bij het tekenen werd de scanner voor het afronden van de handtekening overigens al weggetrokken, waarna we de reactie kregen "dit is wel genoeg". We vragen ons hierbij af of de werkdruk niet te hoog ligt, gezien de bezorger erg gestrest leek. De manier van communiceren van deze bezorger was in deze situatie alles behalve professioneel.

Wat is jullie beleid in deze? We zouden het erg op prijs stellen als de betreffende bezorger een cursus omgaan met de klant zou krijgen. Mocht de bezorger in jullie ogen fout zitten, zouden we het erg op prijs stellen dat de beste man hier over aangesproken wordt. Mocht de bezorger in zijn handelen in jullie ogen het beleid van PostNL hebben gevolgd, kan dit opgevat worden als een klacht richting het algemene beleid van PostNL zelf i.p.v. de bezorger specifiek. Graag horen we van jullie.

Geachte heer, mevrouw Van Pelt,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te vernemen dat de pakket bezorging bij uw winkel niet correct verloopt. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Om dit te kunnen beoordelen en eventueel te kunnen melden zou ik graag nog aanvullende informatie van u ontvangen. Heeft uw bedrijf een zakelijke haal- en brengservice of betreft dit een reguliere pakketbezorger?

Mocht het om een breng service gaan dan kunt u contact opnemen met PostNL Zakelijk; https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk

Als het om de reguliere bezorger gaat dan ontvang ik graag een track en trace code van een pakket dat door deze medewerker is afgeleverd. Als een medewerker onbeleefd is dan kan ik de bezorger hierop uiteraard laten aanspreken. Maar het is wel zo, dat een chauffeur veel pakketten heeft te bezorgen op een dag en het is voor een medewerker wel vrij lang om 5 minuten bij een gesloten magazijndeur te wachten. Ik hoop dat u hier begrip voor kunt opbrengen.

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Annet