Klacht POSTNL: Klant geen koning bij service Konklijke PostNL na verdwijnen pakket

Arend#1!

Briefpakket met Track&Trace code op 9 juni jl. verzonden. Laatste bericht van 12 juni: "bezorger is onderweg". Daarna niets meer vernomen. Steeds hetzelfde bericht dat het voor 22.00 uur wordt bezorgd.
Uiteindelijk klantenservice kunnen bereiken maar daar werd aangegeven dat er niets wordt gedaan, "is te duur", staat in de voorwaarden.
Wat is het voordeel van T&T verzenden als PostNL niet wil/kan traceren?
Daarnaast is de wijze van reageren op Twitter totaal niet respectvol en klantgericht!

In ieder geval bellen traceren waar pakket is gebleven.
Daarnaast naar mijn communiceren via de door mij ingevulde
contactgegevens en niet via een waardeloze chat zoals door Klantenservice werd aangegeven te willen doen.
Een blijkbaar automatisch gegenereerde reactie ontvangen! Overigens zag ik de reactie nu pas.... Het blijft voor mij vreemd dat als het pakket met Track&Trace wordt verzonden deze niet meer traceerbaar is als het naar de bezorger is gegaan. Op zijn minst zouden de verzendkosten vergoed kunnen worden ivm niet nakomen van de betaalde dienstverlening..

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden brievenbuspakje. Uw brievenbuspakje is niet bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat u van de situatie baalt, maar nader onderzoek naar de huidige locatie van de zending is inderdaad niet mogelijk vanwege de gekozen verzendmethode. Het voordeel van de gekozen verzendmethode is dat u bij de ontvanger kunt aantonen dat u de zending heeft verzonden. Daarnaast is het kunnen volgen van de bezorging natuurlijk ook een voordeel. Bij een klein percentage van alle zendingen kan er helaas iets misgaan, zoals in uw geval. Daarvoor bied ik u mijn oprechte excuses aan.