Klacht POSTNL: Klantenservice PostNL geen klacht willen behandelen

# 198593
AF

Vandaag stond in het systeem dat wegens een storing de juiste tijd van aflevering niet gegarandeerd kon worden. Aflevertijd tussen 09:00 - 00:00. Later stond in de track en trace dat POSTNL geprobeerd heeft het pakker af te leveren want niet het geval was. Contact gehad met de klantenservice van PostNL (1 Dec) hierover. Vervolgens wilde ik een klacht indienen hierover. Klantenservice informeerde mij dat dat niet mogelijk is omdat het binnenkort Sinterklaas is en dat ik maar moet accepteren dat niet alle pakketten op tijd geleverd kunnen worden.

Dit antwoord vind ik volstrekt onzin en vind deze handeling geen goede service van PostNL. PostNL verwacht dan dat je de volgende werkdag gewoon thuis moet zijn om het pakket in ontvangst te nemen. Naast de teleurstelling dat ik vandaag niet mijn pakket heb mogen ontvangen, wordt ik vervolgens geïnformeerd dat ik geen klacht mag indienen bij de klantenservice vanwege Sinterklaas.

Ik wens dat er naar mijn klacht geluisterd wordt en dat ik niet alleen maar een antwoord krijg 'ik begrijp het'. Verder wordt er niets aan gedaan om mij te compenseren voor de verloren tijd en accepteert POSTNL geen klacht omdat het Sinterklaas is. Een passende oplossing zou zijn om ter plekke een afspraak te maken met mij wanneer het pakket opnieuw geleverd kan worden. Bovendien, zou ik willen dat het bedrijf hun bezorgers beter inspecteert op het niet nakomen van afleveringen.

Geachte heer Fenwick,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat de bezorger uw zending buiten het aangegeven tijdvak heeft afgeleverd of dat er een ruim tijdvak werd gegenereerd.

Helaas moet ik u er op wijzen dat de aflevertijdvakken op postnl.nl/ontvangen en in de PostNL-app indicatief zijn. Door onder meer drukte en verstoringen op de afleverroute kan hier vanaf worden geweken. Mocht u hierdoor de bezorger missen, dan ontvangt u een kennisgeving. Hiermee kunt u zelf, behalve bij zendingen uit het buitenland, een alternatief aflevertijdvak of –locatie kiezen, dit kan ook een postkantoor zijn.

Sven
    PostNL