Klacht POSTNL: Klantenservice PostNL is een verschrikking

Pieter

Ik heb klantenservice van PostNL gebeld met een vraag waar ik de factuur voor een zending kan vinden. Ik heb een factuur nodig voor mijn administratie. Het lijkt mij logisch als ik online iets koop, in dit geval een verzendlabel, dat ik daarvoor een factuur kan krijgen.
De factuur is in de online omgeving waarop ik ben ingelogd niet te vinden.

Na meer dan 15 minuten wachten en 4 x doorverbinden krijg ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. De medewerker lijkt mijn vraag niet te begrijpen. Bijkomend probleem is dat de medewerker vrij onduidelijk Nederlands praat.
De medewerker wil het gesprek beëindigen maar ik vraag of ik iemand anders hierover kan spreken. Daarop onderbreekt zij mij en zegt zij dat dit niet mogelijk is en ze verbreekt de verbinding.

- PostNL vertelt mij hoe ik een factuur kan ontvangen
- Excuses van PostNL dat de klantenservice zo verschrikkelijk slecht functioneert in de vorm van een tegemoetkoming in de gemaakt kosten.

Geachte heer Boddaert,

Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een factuur van een verzendlabel wenst. Daarnaast geeft u aan ontevreden te zijn over onze dienstverlening. Hierover het volgende.

Vindt u geen enkele factuur in MijnPostNL? Per factuur kan u namelijk een bestand downloaden. Klopt het dat u deze zending zakelijk heeft verstuurd? In dat geval kan u contact opnemen met mijn collega's van PostNL Zakelijk: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Sandra
    PostNL
    Pieter
    Ik zou zeggen: neemt u dan even contact op met deze zakelijke klantenservice om het voor mij te regelen. Ik heb zelf al 15 minuten aan de telefoon gewacht op een antwoord dat ik niet kreeg. Zo wordt ik alweer van het kastje naar de muur gestuurd.
    Excuses over deze schandelijke behandeling door de "klantenservice" waren hier wel op zijn plaats geweest.

Geachte heer Boddaert,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik wil u uiteraard namens PostNL mijn excuses aanbieden voor de wijze waarop u te woord bent gestaan via onze klantenservice. Graag reageer ik alsnog op uw vraag.

Wanneer u als consument online een label heeft aan gemaakt is het niet mogelijk om achteraf een factuur aan te vragen. Deze worden niet verstrekt. Wel kunt u eventueel een screenshot maken.

Wilt u toch een BTW-bewijs voor uw administratie, dan adviseer ik u gebruik te maken van onze (zakelijke) online verzendservice (https://onlineverzendservice.postnl.nl/). Via de eerder genoemde link kunt u de contactgegevens vinden voor meer informatie.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL

Pieter
Pardon? Een screenshot maken? Wat een onzin. Bij elke willekeurige webshop kan je een factuur krijgen van je bestelling, of je nou particulier bent of een bedrijf. PostNL zegt doodleuk "deze wordt niet verstrekt" en "Dit s onze laatste reactie". Met andere woorden: wij geven u zonder reden geen factuur en beëindigen nu het gesprek. Ongelooflijk. De groeten PostNL, ik zoek voortaan een ander bedrijf voor mijn zendingen.