Klacht POSTNL: Klantonvriendelijkheid

sad Niet opgelost
I. vd Horst

Pakket wat gisteren naar door mij opgegeven post.nl servicepunt verstuurd is is geweigerd omdat het adres onjuist zou zijn.
Volgens de chat van de site post.nl wordt het pakket nu retour afzender gezonden die sinds vandaag met vakantie is. Dus komt het terecht in een warehouse waar ik niet achter kan komen en kan alleen de afzender om een onderzoek te vragen bij post.nl. Barcode en een foto van het verzendbewijs heb ik. Maar geen pakket waar ik wel voor betaald heb.
Blijkbaar is post.nl zelf niet goed op de hoogte van de post.nl servicepunten/afhaalpunten en moet ik nu maar afwachten of ik mijn pakket nog ooit krijg.
2 a 3 maanden zou het pakket in het warehouse blijven en dan???
Op de site van post.nl kun je vragen stellen, geen gerichte klacht indienen.

Op vertoon van de barcode en de foto van het verzendbewijs waarop duidelijk een unieke “beeldcode” te zien is wil ik dit pakket met inhoud onbeschadigd zo snel mogelijk bezorgd hebben op het opgegeven servicepunt!
Het kan niet zo zijn dat ik moet gaan reizen om dit opgelost te krijgen.

Dit moet helemaal geen onderzoek worden; post.nl moet zichzelf onder de loep nemen hoe zij de service kunnen verbeteren en klantvriendelijker kunnen handelen.
Geen oplossing; ik moet maar afwachten tot de afzender terug is van vakantie en of het pakket dan nog te vinden is bij post.nl. De afzender is op de dag dat hij op vakantie ging nog naar het post.nl servicepunt geweest waar hij het pakket ter verzending had aangeboden. Daar wist men niet wat pakje gemak inhield!

I. vd Horst
    Volgens de site van post.nl ligt het pakket bij post.nl en is te zien dat dit elke dag retour afzender wordt verzonden. Dit vanwege onjuiste adressering; blijkbaar herkent post.nl nog steeds niet de post.nl servicepunten.
    Helaas nog geen reactie van post.nl.
    Nogmaals: barcode en foto van verzendbewijs zijn in mijn bezit!
    Geachte heer/mevrouw van der Horst,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwacht, maar dat u deze tot op heden niet hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u zich zorgen maakt en ik bied u dan ook mijn excuses aan voor het ontstane ongemak.

Ik heb de gegevens van uw zending erbij gepakt, en ik zie dat deze zending rechtstreeks is geadresseerd aan een PostNL locatie. Het is niet de bedoeling dat als een pakket naar een PostNL locatie gestuurd moet worden, hiervoor de gegevens van de PostNL locatie gebruikt worden. Zo zal de PostNL locatie denken dat dit pakket voor hen persoonlijk is en zal het retour gestuurd worden. Mocht u de volgende keer uw pakket rechtstreeks bij een PostNL locatie willen ophalen, kan de afzender kiezen voor "Pakje Gemak" via onze website.

Omdat de gegevens van de afzender niet bij ons bekend zijn, hebben wij het pakket helaas niet retour kunnen sturen naar de afzender en is dit pakket inderdaad op een speciaal depot in Den Haag. Alleen de afzender kan contact met PostNL hierover opnemen om een onderzoek uit te laten voeren naar dit betreffende pakket, zodat het weer bij de afzender bezorgd kan worden. Het is alleen mogelijk voor de afzender, omdat de afzender een overeenkomst heeft afgesloten met PostNL. U, de geadresseerde heeft een overeenkomst met de afzender over uw zending, dus zult u contact moeten opnemen met de afzender.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

Thera
    PostNL