Klacht POSTNL: Kosten voor onvoldoende gefrankeerde post

Klachtnummer
# 126901
Gebruiker
Linda
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een kaartje in de bus gekregen met het verzoek om de te weinig betaalde portokosten van een door ons ontvangen poststuk alsnog te betalen (+administratiekosten). Ik heb niet om deze post gevraagd en vind het poststuk helemaal geen €2,07 waard. Jullie verzoeken dit bedrag te betalen. Betekent het woord "verzoeken" dat ik het niet verplicht ben?
Als dit bij een pakje gebeurt kan ik het weigeren, maar niet als het poststuk via mijn voordeur brievenbus wordt afgeleverd.

De oplossing

Ik zou graag willen weten of ik volgens de wet verplicht ben om dit bedrag te betalen of dat het slechts een vriendelijk verzoek is.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw van Heugten,

    Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik kan me goed voorstellen dat het niet prettig is om een portokaart te ontvangen, zeker wanneer u niet de afzender van dit poststuk bent.

    U bent zeker niet verplicht om dit te betalen. Wanneer u de geadresseerde bent van dit poststuk is dit inderdaad een verzoek. We zullen ook altijd proberen om de kaart naar de afzender te sturen. Helaas is dit in uw geval niet mogelijk geweest.

    U mag de sticker van de kaart afhalen en hierop het volgende noteren; “Afgeboekt i.o.m. klantenservice” en dan kunt u de kaart ongefrankeerd retour sturen via de oranje brievenbus.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen