Klacht POSTNL: Kwijt raken van het pakje, via PostNL verstuurd en niet opkomen voor de geleden schade.

De pezer

Beste heer/mevrouw,

Via deze weg willen wij aangeven dat wij ons niet kunnen vinden in het besluit aangaande onze klacht en dat wij, ondanks dat wij alle benodigde stappen hebben doorlopen, zwaar gedupeerd worden door het niet correct uitvoeren van hun diensten.

Onderstaand een beschrijving van de situatie.
Op 12 maart jongstleden hebben wij via het Post NL punt, een pakket opgestuurd. Hierbij kregen wij het advies om, gezien de waarde van de verzending (circa € 500,-) het pakket verzekerd te versturen. Zo ook gedaan.
Twee weken na verzending kregen we de melding van de beoogde ontvanger dat hij nog altijd niets had ontvangen. Daarop hebben wij contact opgenomen met klantenservice Post NL
Zij hebben ons gevraagd om enkele formulieren in te vullen/ enkele stappen te doorlopen waarna uitgezocht zou worden wat met onze verzending is gebeurd. Na veelvoudig mail- en telefonisch contact, kregen wij op 2 mei jongstleden het bericht dat de verzending was bezorgd en dat wij het verder diende af te handelen met de beoogde ontvanger.
Ook hier is in de tussentijd veelvoudig contact mee geweest, echter had niemand het pakket in ontvangst genomen. Via Post NL hebben wij een kopie van de handtekening van de ontvanger gekregen, welke is doorgestuurd naar onze contactpersoon. Echter herkende niemand binnen dit bedrijf deze handtekening.
Dit is teruggekoppeld richting Post NL

Wij hebben gevraagd voor de naam van de vermeende ontvanger. Echter mag deze wegens privacy redenen niet gedeeld worden, waardoor we dit niet verder hebben kunnen onderzoeken.

Post NL geeft aan dat het pakket bezorgd is, echter is dit hun woord tegen die van de beoogde ontvanger. Post NL heeft een handtekening, maar dat kan ook van het verkeerde adres zijn of zelfs door de bezorger zelf gezet. Dit is niet te verifiëren voor ons.

Hiermee was volgens Post NL klantenservice onze melding afgedaan. Hier zijn wij het dus niet mee eens.

Dus of de fout ligt bij hun bezorger of bij de ontvanger. Dit maakt in feite niets uit. Wij schakelen Post NL in om ons pakket te versturen. Wij doen alles wat geadviseerd wordt, met track & trace versturen en afsluiten van een verzekering. Aan het eind van de rit zijn wij alsnog het slachtoffer van hun diensten.

“Wij zijn Post NL en hebben iets voor je” in dit geval een verlies van circa € 500,-! Alle tijd die deze zaak op dit moment gevraagd heeft van verschillende personen daarin niet meegenomen

Proberen na te gaan waar het pakje bezorgd is en terug betaling van de geleden schade.
We hebben niet voor niets een verzekering afgesloten bij Post NL.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend frustrerend is, vooral omdat u het pakket verzekerd verstuurd heeft. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wanneer u een klacht bij PostNL heeft ingediend kunt u tot een jaar na datum van het indienen, uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Post. Deze probeert een schikking te bereiken tussen beide partijen. Als dat niet lukt, spreekt de Geschillencommissie een bindend advies uit.

Behandeling van uw klacht bij de Geschillencommissie Post kost éénmalig € 27,50 die u terug krijgt als u in het gelijk wordt gesteld. U kunt bellen met 070 – 3105310 of u gaat naar http://www.degeschillencommissie.nl/