Klacht POSTNL: Laat je bestelling nooit bij de buren afleveren!

AMLagerwaard

Ik heb online een bestelling gedaan en de verzender kiest voor aflevering van mijn pakket via TNT post.
Ik was niet thuis, dus is het pakket bij de buren afgeleverd. Met mijn afhaalbewijs ben ik naar de buren gelopen om mijn pakket in ontvangst te nemen. Daar kreeg ik te horen dat het pakket reeds was opgehaald.
Uiteraard heb ik navraag gedaan bij de verzender en bij TNT, maar anders dan vriendelijk te woord gestaan worden, blijf ik met lege handen achter.
Volgens TNT heeft de bezorger meerdere pakketten bij de buren achtergelaten, volgens de buren echter is er maar 1 pakket afgeleverd.
Ik als - eigenlijke - ontvanger heb wel betaald, maar niets mogen ontvangen.
Vreemd dat de besteller van TNT niet hoeft aan te geven welke pakket hij op welk adres heeft achtergelaten, want zo valt er verder niets uit te zoeken.
Als de besteller zegt: ik heb 20 pakketten op dat adres afgegeven en de "buurman" ontkent dit, wordt het voor mij als ontvanger een hopeloze strijd.

Ik word voor de helft gecompenseerd door de verzender en daar mag ik mijn handjes bij dichtknijpen

Geachte heer, mevrouw Lagerwaard,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakketje bij de buren is afgeleverd en al opgehaald was. Wat een enorm nare situatie. Helaas is het zo dat deze zendingen bij één van de buren mogen worden afgeleverd. Uw zending is onverzekerd opgestuurd en contact met de afzender is vereist wanneer er problemen ontstaan in de afleverprocedure.

De afzender van uw pakketje heeft een onderzoek gestart bij ons. Ik wil u adviseren om contact te houden met de afzender voor verdere vervolgstappen. Nogmaals excuses voor deze situatie. Wanneer er nog vragen zijn neem dan gerust contact op.

Birgit

Klantenservice PostNL
    AMLagerwaard
    Er is inmiddels gebleken dat de bezorger meerdere kennisgevingen in bij diverse bewoners in de brievenbus heeft gedaan. Dit heeft ertoe geleid dat een van mijn buren er met mijn pakket vandoor is gegaan. Er was daarnaast een discussie over het aantal pakketten dat door de bezorger bij de buren op 50D was afgegeven. Volgens de buren maar 1, volgens TNT (na navraag bij de besteller) meerdere pakketten.
    Je kunt dus onmogelijk weten welk pakket waar is afgegeven.
    Geachte mevrouw Lagerwaard,

Wat een nare situatie! Mijn excuses voor het geleden ongemak.

Om deze ellende in de toekomst te voorkomen, kunt u met de afzender afspreken om het pakket aangetekend te versturen. Deze pakketten mogen alleen worden afgeleverd op huisadres.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust weer contact met ons op.

Senna
    Klantenservice PostNL