Klacht POSTNL: Lege envelop van de postnl

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 133367
Gebruiker
K. Hendrix
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn afzender heeft een onderdeel opgestuurd van een tapinstallatie. De envelop is leeg, we hebben geen onderdeel en hij is 4 euro kwijt.

Telefonisch klacht indienen bij Postnl kost mij geld, om een klacht in te dienen moet ik al 45 ct betalen en de telefoonkosten. Erg hypocriet is Postnl
Als ik vraag om een navraagprocedure op te starten (dat is de enige optie, ) krijg ik als antwoord dat ik dan mijn afzender om toestemming moet vragen. Hoe bureaucratisch willen we het hebben Postnl?

De oplossing

Het onderdeel boven water bij PostNl en mijn afzender schadelloos stellen .

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hendrix,

    Bedankt voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u onlangs een lege envelop heeft ontvangen zonder het bijbehorende onderdeel. Ik kan me voorstellen dat u dit niet prettig vindt en bied u hiervoor mijn excuses aan.

    In uw bericht geeft u aan dat u reeds telefonisch een melding heeft gemaakt bij onze klantenservice. Een navraagprocedure is inderdaad aan te vragen via de afzender, omdat hij onze opdrachtgever is. Met schriftelijke bevestiging van de afzender kunt u als geadresseerde de navraag ook starten. Bij het verzenden van briefpost is er bij vertraging, vermissing en/of beschadiging geen recht op schadevergoeding. Deze zendingen zijn namelijk niet verzekerd. PostNL is alleen aansprakelijk voor zendingen die met een aanvullende dienst zijn verzonden. Het spijt me dat ik qua vergoeding verder niets hierin voor u kan betekenen.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    K. Hendrix
    Datum
    Postnl biedt geen oplossing
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hendrix,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw reactie maak ik op dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw melding. Helaas kan - zoals in het vorige bericht aangegeven- alleen onze opdrachtgever, uw afzender, een navraag doen naar deze zending.

    Indien u tegen deze afhandeling in beroep wenst te gaan, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Post. Hierover vindt u via de Rijksoverheid-website meer informatie. U kunt deze website opvragen via de volgende url: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/postmarkt/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-postbedrijf

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  4. Auteur
    K. Hendrix
    Datum
    Het is Postnl niet gelukt om een bevredigende oplossing te bieden. De geboden oplossing is een bureaucratische molen, die de klanten nog meer werk oplevert

Uiteindelijke oplossing

Auteur
K. Hendrix
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen