Klacht POSTNL: Lege envelop van de postnl

K. Hendrix

Mijn afzender heeft een onderdeel opgestuurd van een tapinstallatie. De envelop is leeg, we hebben geen onderdeel en hij is 4 euro kwijt.

Telefonisch klacht indienen bij Postnl kost mij geld, om een klacht in te dienen moet ik al 45 ct betalen en de telefoonkosten. Erg hypocriet is Postnl
Als ik vraag om een navraagprocedure op te starten (dat is de enige optie, ) krijg ik als antwoord dat ik dan mijn afzender om toestemming moet vragen. Hoe bureaucratisch willen we het hebben Postnl?

Het onderdeel boven water bij PostNl en mijn afzender schadelloos stellen .

Geachte heer/mevrouw Hendrix,

Bedankt voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u onlangs een lege envelop heeft ontvangen zonder het bijbehorende onderdeel. Ik kan me voorstellen dat u dit niet prettig vindt en bied u hiervoor mijn excuses aan.

In uw bericht geeft u aan dat u reeds telefonisch een melding heeft gemaakt bij onze klantenservice. Een navraagprocedure is inderdaad aan te vragen via de afzender, omdat hij onze opdrachtgever is. Met schriftelijke bevestiging van de afzender kunt u als geadresseerde de navraag ook starten. Bij het verzenden van briefpost is er bij vertraging, vermissing en/of beschadiging geen recht op schadevergoeding. Deze zendingen zijn namelijk niet verzekerd. PostNL is alleen aansprakelijk voor zendingen die met een aanvullende dienst zijn verzonden. Het spijt me dat ik qua vergoeding verder niets hierin voor u kan betekenen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Postnl biedt geen oplossing
    Geachte heer/mevrouw Hendrix,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw reactie maak ik op dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw melding. Helaas kan - zoals in het vorige bericht aangegeven- alleen onze opdrachtgever, uw afzender, een navraag doen naar deze zending.

Indien u tegen deze afhandeling in beroep wenst te gaan, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Post. Hierover vindt u via de Rijksoverheid-website meer informatie. U kunt deze website opvragen via de volgende url: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/postmarkt/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-postbedrijf

Sven
    PostNL
    K. Hendrix
    Het is Postnl niet gelukt om een bevredigende oplossing te bieden. De geboden oplossing is een bureaucratische molen, die de klanten nog meer werk oplevert