Klacht POSTNL: Leugens van PostNL, zeer schadend voor bedrijf

Distributiebedrijf

Een pakket laten versturen vanuit Canada en deze zou in 4 dagen aankomen, na een week geen gehoor heb ik contact genomen met de desbetreffende partij en die vertelde dat PostNL het binnenlands overgenomen heeft. Na die weer gecontacteerd te hebben moest ik een formulier invullen die per post aan moest komem, dat duurde weer een weekje. Op dat formulier moest ik gegevens invullen om de zending in te laten klaren. Deze gegevens zijn bij verzending ook al aangegeven. Daarna weer gebeld om te vragen hoe lang t nog duurt voor de ontvangst en mij werd verteld dat de pakket bij de douane ligt en daar verder wordt afgewikkeld. Dan de douane gebeld en die vertelde dat t bekend was dat PostNL dat zou zeggen maar dat de pakketten toch echt bij de koeriersbedrijf ligt, en voor eventuele vragen een aangiftenummer nodig zou zijn.
Daarna wéér PostNL gebeld en meteen om een aangiftenummer gevraagd. Een ene Gabrielle Olijfeld aan de lijn gehad, moest eerst mn kenmerknummer hebben en een bevestiging of ik dat formulier ingevuld heb teruggestuurd. Dat heb ik natuurlijk bevestigd, waarop het antwoord dat ze geen aangiftenummer had. Dan denk je toch vanwaar wordt er dan naar kenmerknr. etc. gevraagd? Daarna vertelde ze dat de pakket fysiek bij de douane ligt ( de douana vertelde dat het bij de koeriersopslag ligt), en gewóón moest afwachten, kan 30 dagen duren.
Ik denk dat dit logistisch gezien zeer schadelijk voor bedrijven is, met zo een werkwijze en onduidelijkheid.

Transparantie in plaats van leugens. Medewerking hiervan ipv. standaard het probleem bij de douane neer te leggen.

Geachte heer Ngo,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een pakket uit Canada verwacht, maar dat u niet precies begrijpt wat de status hiervan is. Ik kan mij voorstellen dat u dit graag wilt weten.

Zo te horen ligt uw pakket op dit moment bij onze inklaringsafdeling. Dit is een onderdeel van de douane. Deze werkt vanuit PostNL om eventuele importkosten te berekenen. Hierop hebben wij verder weinig invloed. Over de waarde en inhoud van uw zending is klaarblijkelijk enige verwarring ontstaan, vanwaar u het formulier is toegestuurd. Graag kijk ik even hoe het er hiermee op het moment voorstaat. Zou u mij daarvoor de barcode van uw pakket kunnen sturen? En op welke datum heeft u dit formulier richting ons terug gestuurd. Heeft u dit via de mail gedaan, heeft u dan ook een bevestiging ontvangen?

Robin
    PostNL

Geachte Robin,

Na weer getelefoneerd te hebben met een ene Julliiet Lebére van PostNL ben ik weer niet verder gekomen, maar die kon me vertellen dat ik 400 euro moest betalen aan BTW en afwikkelingskosten. Dit had ik al van te voren kunnen aanzien en vandaar vroeg ik ook t aangiftenummer om dat verder met de douane af te handelen. Ik heb namelijk een vergunning om daarover geen belasting bij invoer te betalen, Belasting verleggen "Artikel 23". Maarja PostNL heeft daar maling aan. Ik krijg om de 2 weken pakketten uit landen buiten de EU, met FEDEX meestal 4 dagen en DHL zelfs in 2 dagen. Er wordt netjes meegewerkt aan de verlegging van BTW. PostNL doet dat binnen 30 dagen en vandaag zijn er 21 dagen verstreken en aan medewerking gewoon een dieptepunt, gewoon standaard: ja u moet wachten meneer en nadat de BTW al is gerekend heb ik de mogelijkheid bezwaar in te dienen. Wat helpt dat me op dat moment nou verder. Het is als je op dat moment een pen nodig hebt voor een krabbeltje en iemand wil dat niet geven en dan verteld dat je volgende maand bezwaar in kan dienen.
    Mijn Kenmerknummer is 3SEPGE3702777.

Ngo.