Klacht POSTNL: Levertijd pakket

mjvermeulen

Sinds 12/5 ligt een aan mij geadresseerd pakket bij NLHagi (PostNL) dus. Trackingscode is RB500582344UA. Medewerkers van PostNL verwijzen zoals ik ook hier veel lees onterecht door naar de douane die van deze acties ook niet vrolijk worden.

Spoedige levering pakket

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag meer informatie wilt over de status van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk. We doen ons uiterste best om alle zendingen zo spoedig mogelijk te bezorgen, ik kan echter niet inschatten wanneer u het pakket precies kunt verwachten. De zending is bij onze afdeling inklaringen en zal daar eerst verwerkt moeten worden.

Ik raad u aan af en toe de status te controleren via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Het klopt dat u nog geen informatie kunt vinden als u op dit moment de status op deze website probeert te bekijken, want de zending is nog niet door ons verwerkt. Ik hoop uiteraard dat u de zending snel in ontvangst kunt nemen.

mjvermeulen
Geen enkele oplossing geboden. Het pakket ligt al 11 dagen!! bij de inklaring van PostNL. PostNL komt niet verder dan een standaard riedel dat de verwerking vanwege Corona langer kan duren. Maar een pakketje dat 11 dagen ligt te wachten op inklaren is niet acceptabel. Klacht is dus NIET afgehandeld