Klacht POSTNL: Levertijd pakketen

Sanyo

Ik heb in de afgelopen jaren al meerdere keren artikelen besteld die vervolgens geleverd zouden worden met post NL; meerdere keren heb ik dit besteld via bol.com zodat het de volgende dag binnen zou zijn. Tot nu toe (6 bestellingen) is er nog nooit een artikel op tijd aangekomen. In 2 gevallen (een boek en beats koptelefoon) heeft het zelfs 1,5 maand geduurd voordat het artikel binnen was. Ik ben zeer ontevreden met de informatie en de gang van zaken die Post NL levert.

Betere informatie over de levertijden, een melding wanneer de levering vertraagd is en ALTIJD een tracking code.

Geachte Maron,U bent ontevreden over de levering van uw bestellingen. Ik begrijp dat het zeer vervelend is als u langer moet wachten dan aangegeven wordt.PostNL is echter alleen de vervoerder van deze bestellingen. De afzender bepaalt de verzendwijze: via de reguliere post (geen trackingcode) of via pakketservice (met trackingcode).PostNL streeft ernaar zendingen binnen 24u af te leveren bij de geadresseerde. Dit kan echter alleen als de afzender de zending ook fysiek heeft aangeleverd. Zolang u als status : "Zending wordt voorbereid door verzender" ziet staan, hebben wij de zending nog niet ontvangen van de afzender. Om die reden zal de bezorgdatum dan ook verschuiven.Op MijnPakket.nl wordt bij de status ook aangegeven wat de verwachte bezorgdag wordt en het tijdvak waarin u het kunt verwachten. Deze gegevens zijn afhankelijk van aanlevering vanuit de afzender, en eenmaal in ons bezit, afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele onvoorziene omstandigheden. Wanneer een zending bij ons in het proces vertraagd zal de verwachtte bezorgdatum aangepast worden, dit kunt u dan zien in MijnPakket.Indien bestellingen erg lang op zich laten wachten en de status is "wordt voorbereid door de verzender", of u heeft geen trackingcode ontvangen, dan zult u zich tot de afzender moeten wenden. U bent namelijk de klant van de afzender, en de afzender is onze opdrachtgever voor verzending.Ik ga er van uit u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Francis