Klacht POSTNL: Lopende motor van bezorgbussen zorgt voor overlast

Mag-de-motor-uit

Er worden veel bezorgingen in onze straat gedaan. Steeds laten de chauffeurs de motor lopen terwijl ze bezig zijn. Zitten we in de voortuin dan hebben we hierdoor elk uur wel een kwartier een lopende auto naast ons staan, dat stinkt en zorgt voor veel geluidsoverlast. Kunnen jullie beleid invoeren dat de motor uitgaat tijdens stil staan, zeker op een moment waarop de chauffeur met hele stapels van pakketten rondloopt? Wat is op dit moment de instructie voor de chauffeurs en waarom blijft de motor steeds draaien?

Ik zou graag willen weten of het bedrijfsbeleid is om de motor aan te laten of niet. En als het dat is, weten op welke termijn de auto’s orden vervangen door vervoertuigen die een start/stop functie hebben of elektrisch rijden zodat de milieubelasting vermindert.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Mag-de-motor-uit
    Dank voor uw reactie. Er wordt systematisch door vrijwel alle bezorgers de motor aangelaten tijdens bezorgingen, daarom weet ik niet waarom u me vraagt om dit nog specifieker te documenteren. Ik heb geen tijd om hierover met u te bellen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over bezorgers in de straat die de motor lang laten draaien.. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het storend is als een motor van een bus geruime tijd staat de draaien n de straat. Uw melding heb ik dan ook uitgezet naar het verantwoordelijke depot. Daarnaast wil ik u adviseren om de pagina door te lezen via onderstaande link. Daar kunt u teruglezen dat wij ons bezig houden met het milieu.