Opgelost door POSTNL: Luie, gemakzuchtige pakketbezorger

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 576299
Gebruiker
Francis64
Datum
4 reacties

Details

Klacht

De afgelopen anderhalve maand moesten er verschillende pakjes bezorgd worden. Het busje van PostNL heb ik meerdere keren aan zien komen rijden, en vervolgens het busje zien parkeren voor ons huis (er zijn geen andere huizen). Maar wat mij verbaasde was dat de bezorger niet uitstapte maar bleef zitten in zijn bus om vervolgens na een paar minuten weer weg te rijden. Meteen na het wegrijden kreeg ik een berichtje van PostNL dat er niemand thuis was en dat ze het bij een PostNl punt in de buurt zouden afgeven zodat ik het dan op een bepaalde tijd zou kunnen ophalen. Slim van die chauffeur, want het track en trace systeem in zijn auto laat zien dat hij in de straat aanwezig is geweest, dat hij even heeft moeten wachten om vervolgens weg te rijden. Bij vragen van zijn/ haar baas kan hij/ zij bewijzen dat hij/ zij wel degelijk langs het bezorgde adres is gereden.

Bij de winkel waar de pakketjes worden bezorgd heb ik een klacht ingediend, maar, logisch, zij verwezen mij door naar PostNL.

Tja, als je dat wil doen bereikt de frustratie het hoogte punt. Zij zijn op geen enkele manier 'normaal' (lees: telefonisch of per e-mail) te bereiken. Tja dan kunnen er ook geen klachten ingediend worden. En de besproken chauffeur komt er mee weg omdat hij dondersgoed weet hoe het werkt bij PostNL.

Gewenste oplossing

Dat zij deze man aanspreken, zodat dit niet meer voorkomt.
Geboden oplossing
Ze hebben beloofd de chauffeur aan te spreken.
Status
opgelost
Beoordeling
content

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u op deze wijze. In uw melding geeft u aan dat de bezorger niet is langs geweest op uw adres. Ik kan mij voorstellen dat dit frustrerend voor u is zeker omdat gewoon thuis aanwezig was. Ik bied u dan ook mijn oprechte excuses aan.

    Ik zou uw melding graag door willen geven aan het depot zodat de bezorger aangesproken kan worden op zijn handelswijze. Helaas kan ik van de afgelopen anderhalve maand geen zendingen vinden welke op de locatie zijn afgegeven. Heeft u voor mij een barcode van een zending? Dan laat ik dit uiteraard direct bespreken met de betreffende bezorger. Nogmaals mijn excuses voor het ondervonden ongemak.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice


  2. Auteur
    Francis64
    Datum
    Teleurstellend, het probleem is nog niet opgelost.
  3. Auteur
    Francis64
    Datum
    Beste PostNl, dank u voor uw reactie. In de bijlage treft u een barcode.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Naar aanleiding van uw melding heb ik u getracht te bellen. Helaas is dit niet gelukt daarom informeer ik u op deze wijze.

    Aan de hand van de barcode die u heeft doorgegeven heb ik een klacht voor u aangemaakt die geregistreerd is onder nummer 16069753. Uw klacht is inmiddels doorgegeven aan de verantwoordelijk afdeling en zal worden besproken met de chauffeur. Daarmee zou het probleem in de toekomst moeten zijn opgelost. Mocht u toch weer problemen ondervinden met de bezorging van uw pakketten dan horen wij het graag. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen