Klacht POSTNL: Maanden wachttijd tot oplossing

Timvdw

Een pakket met een waarde van € 750,- dat ik aangetekend verstuurd had voor een expositie in Venetië wordt niet op tijd bezorgd. Met een gemiddelde wachttijd van 3-5 dagen moet ik toch 9 dagen wachten voordat er een onderzoek wordt ingesteld (wat inhoud dat ze een mailtje hebben gestuurd en wachten op reactie).
Na het onderzoek kan ik bellen wat ik wil, maar omdat het hier gaat om een internationale zending, zijn ze afhankelijk van hun partner in Italië (Eurodis). Zolang Eurodis niet reageert, kan PostNL niet zeggen hoe lang het duurt voordat het pakket bij de ontvanger komt (max. 3 maanden!!) of dat het pakketje weer retour komt.
Ze kunnen verder niets doen... En ik kan alleen maar blijven wachten...
Track & trace code deed het trouwens ook niet, dus kon alleen bellen om te horen wat de stand van zaken was.

Een schadevergoeding van alle gemaakte kosten:
Verzendkosten, belkosten, gemaakte uren die ik gespendeerd heb voor het werken aan de expositie.

Geachte heer Weerd,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de vervelende situatie waarin u verstrikt bent geraakt. Uit uw klacht begrijp ik dat er een onderzoek is gestart voor deze zending. Ik zie dat het onderzoek nog in volle gang is en u via de mail op de hoogte wordt gehouden van de veranderingen en ondervindingen.

Op dit moment kan ik het proces van het onderzoek niet versnellen. Er moeten meerdere partijen worden geraadpleegd en dit heeft vaak tijd nodig. Ik begrijp dat dit ontzettend lastig in uw situatie, maar op dit moment kunt u alleen wachten op de uitkomst. Wij kunnen kosten van het pakket of eventueel bijkomende kosten niet vergoeden, omdat het hier gaat om een pakket dat onverzekerd verstuurd is.

Ik hoop dat uw pakket snel zal worden gevonden en het bij de ontvanger aan zal komen.

Neeltje
    Klantenservice PostNL