Klacht POSTNL: Mail beschadigd pakket SPAM

Klachtnummer
# 577859
Gebruiker
SG
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mail Postnl Pakket beschadigd Spam box!

Gewenste oplossing

Komt dit van Postnl in mijn Spambox??

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding begrijp ik dat u een bericht heeft ontvangen die afkomstig lijkt van PostNL, maar u twijfelt aan de echtheid hiervan. Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat u hierover informatie vraagt en graag geef ik uitleg.

    Momenteel worden inderdaad uit naam van PostNL e-mails/appjes verstuurd waarin gevraagd wordt naar persoonlijke gegevens en een link of bijlage bevatten. Deze berichten zijn een vorm van internetfraude, niet door PostNL verzonden en PostNL is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van het openen van de e-mail/appjes.

    Wees altijd heel alert bij dergelijke e-mails/appjes: PostNL vraagt nooit om inlog- of financiële gegevens via een e-mail/appjes en mijn advies is het volgende:

    • Klik niet op de link en open de bijlage niet
    • Stuur de e-mail/appjes niet door.
    • Verwijder het bericht permanent, dus ook uit de map "Verwijderde Items"
    • Zorg dat de virusscanner up-to-date is
    • Controleer of de firewall aanstaat
    • Voer een volledige virusscan uit bij twijfel of de computer/telefoon besmet is

    Is er een vermoeden dat een virus is geïnstalleerd, kan het beste contact met de internetprovider opgenomen worden. Die is op de hoogte van de laatste virussen en kan bovendien helpen met het nemen van (extra) beveiligingsmaatregelen.
    Ook kan contact opgenomen worden met de Nationale Fraudehelpdesk, bereikbaar via telefoonnummer: 088-786 73 72. Hier worden geen inhoudelijke zaken behandeld, maar er wordt wel gezorgd dat uw melding bij de juiste instantie terechtkomt.
    Aangifte van fraude kan gedaan worden bij de politie via: www.politie.nl of telefoonnummer: 0900-8844.

    Op onze website: https://www.postnl.nl/phishing zijn voorbeelden te vinden van phishinge-mails. Om te kunnen controleren of misbruik van de naam van PostNL is gemaakt, willen wij graag weten welke e-mails/appjes verzonden worden. Mijn verzoek is dan ook de door u ontvangen e-mail/appjes op te slaan in een document en als bijlage te sturen naar: phishing@postnl.nl.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen