Klacht POSTNL: Medewerker Postnl zet verkeerd adres op afleversticker waardoor pakket niet kan worden bezorgd

cemarie

Op 26 juli pakket aangeboden voor bezorging in Italie. Op pakket staat als afleveradres vermeld: Via Mattei 10 in Bologna. Nadat pakket na 4 (!!) weken aan mij is teruggestuurd i.v.m onbekend afleveradres, blijkt dat medewerker Postnl op verzendlabel: Via Maestri del Lavoro heeft gezet. Termijn waarop pakket kon worden teruggezonden is dan ruim verstreken. Na indienen navraagformulier bij Postnl wordt eerst gemeld dat ik een onbekend adres op pakket zou hebben vermeld. Na uitgebreide mailwisseling over en weer geeft Postnl de fout toe en zegt toe de verzendkosten te vergoeden. De waarde (euro 180) van inhoud pakket (waar ik niets mee kan) wil men niet vergoeden want gevolgschade wordt uitgesloten in Algemene voorwaarden. Dit is niet redelijk/billijk immers is er geen sprake van overmacht maar van een verwijtbare fout van een medewerker. In dit geval mag toch vergoeding van alle schade verwacht worden.

Alle schade die ik heb gelden door verwijtbare fout, vergoed krijgen

Geachte mevrouw Cnossen,Het spijt mij dat uw pakket door toedoen van postNL retour is gestuurd. Zoals door de behandelaar is aangegeven zijn wij echter niet verantwoordelijk voor de vervolgschade die is ontstaan.Omdat u heeft aangegeven het hier niet mee eens te zijn heeft mijn collega u verwezen naar de geschillencommissie,
    Helaas kan ik langs deze weg verder niets voor u betekenen. N
    Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak.Met vriendleijke groet,Iteke
    cemarie
    klacht is ingediend bij geschillencommissie
    Geachte mevrouw Cnossen, Hartelijk dank voor de informatie.Ik hoop dat wij u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.
    Nogmaals excuses voor het onstane ongemak.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL KLantenservice
    cemarie
    Dat geeft niet veel hoop voor de toekomst als deze vorm van afschepen het beste is wat jullie kunnen bieden. Wachten oordeel van geschillencommissie af