Klacht POSTNL: Medewerkers liegen over bezorgmoment van pakket

Klachtnummer
# 119629
Gebruiker
Dimdim
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb een week geleden 2 pakketten verstuurd. Omdat er sprake van staking was heb ik geïnformeerd of de pakketten wel bezorgd zouden worden. Er is mij verzekerd door medewerkers van PostNL dat als er aangetekend verstuurd zou worden het zeker aan zou komen de volgende dag. Dus ik heb de 2 pakketten aangetekend verstuurd (extra voor betaald) maar na een paar dagen waren ze niet aangekomen. Heb toen gebeld, medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat het dezelfde dag nog geleverd zou worden op beide adresssen maar nee hoor, nog steeds niks. Dus afgelopen vrijdag maar weer eens gebeld maar na uren in de wacht gestaan te hebben met ik maar naar de servicebalie gegaan van PostNL in de AH. Daar had men een ander nummer en toen kreeg ik via hun dus wel iemand van PostNL aan de lijn maar die had helemaal niet de intentie om ook maar enigzins mee te denken/mij te helpen. Tot de dag van vandaag zijn de pakketten nog steeds niet aangekomen terwijl daar wel extra voor betaald is.

De oplossing

Afspraken nakomen en dus gewoon de pakketten op tijd leveren. Niet liegen over bezorgdata. Als je je afspraak niet kan nakomen dan klant de gelegenheid geven om zijn pakket bij depot op te halen en daarbij een schadevergoeding geven. Geen afschuifsysteem hanteren maar gewoon als bedrijf zelf met oplossingen komen. Klantgericht werken en niet een afpoeiersysteem erop na houden.

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Middelkoop,

    Uit uw bericht begrijp ik dat twee aangetekende zendingen nog niet bij de geadresseerden zijn aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

    Door de lokale werkonderbrekingen twee weken geleden, zijn inderdaad een aantal pakketten vertraagd. Het spijt mij dat u verkeerd bent geïnformeerd over het bezorgmoment de volgende dag, want dit is iets wat wij helemaal niet hebben kunnen garanderen in deze periode. Volgens mijn informatie zou 3SKAAG455288350 inmiddels aangekomen moeten zijn, als dat niet het geval is hoor ik het graag. U mag dit ook doorgeven via onze andere klantenservices, dat werkt namelijk sneller: http://www.postnl.nl/klantenservice/ .

    Het tweede pakket, 3SKAAG799231171, lijkt te blijven hangen op het postkantoor. Wat hier aan de hand is kan ik zo niet zeggen, daarom heb ik hier direct een onderzoek voor gestart. Binnen 6 werkdagen wordt er hierover contact met u opgenomen.

    Ik ga ervan uit u op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen of andere opmerkingen hebben, dan raad ik u aan om dit door te geven via andere kanalen van onze klantenservice, zodat wij u zo snel mogelijk verder kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Wilma
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Dimdim
    Datum
    Dit is wel erg makkelijk. Ik heb meerdere medewerkers gesproken die liegen; dat is waar bij mij de nadruk ligt. Dat heeft niks met werkonderbrekingen te maken. Daarnaast heb ik extra geld uitgegeven om een garantie te krijgen dat de pakketten geleverd zouden worden. Dit op basis van advies van medewerkers van PostNL. Overigens is het andere pakket ondertussen ook al aangekomen dus dit geeft maar wederom aan wat voor puinhoop het is. Ik wil daar graag opheldering over.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Middelkoop,

    Goed om te horen dat uw zendingen inmiddels zijn aangekomen.
    Mijn oprechte excuses dat dit door onze medewerkers is beloofd. De extra betaling voor een aangetekende zending beloofde helaas geen snellere levering. De zending was alleen extra verzekerd tijdens ons proces. We konden helaas niets beloven tijdens de werkonderbrekingen en ik vind dit ook een kwalijke zaak dat dit alsnog is gedaan. Ik hoor graag van u hoe u tot die informatie bent gekomen zodat ik de verantwoordelijke medewerkers hierop kan aanspreken.

    Met vriendelijke groet,

    Nans
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Dimdim
    Datum
    De informatie werd verstrekt op het informatienummer van postnl. Daarnaast werd het bevestigs ook op potskantoor Leiderdorp. Later in Zoetermeer heb ik hun speciaal nog met PostNL laten bellen en vertelde de persoon aan de telefoon dit ook. Toen ik zei dat ik dan diegene aan de telefoon wel wilde spreken werd daar doordie persoon moeilijk over gedaan maar omdat de medewerkers van de AH er ondertussen ook klaar mee waren hebben ze mij de telefoonhoorn gegeven. Die meneer liegde dus ook gewoon.
  5. Auteur
    Dimdim
    Datum
    Die meneer aan de telefoon weigerde zijn naam te noemen en toen ik hem met het feir dat hij stond te liegen confronteerde wilde hij ophangen. Ondertussen gaat een volgende zending ook al weer fout. Een aangetekende zending naar Italie wordt gewoon doodleuk bij een buur van de afzender afgeleverd ? Dan ga je bellen en wordt er gezegd dat het niet goed op de doos staat, terwijl het adres moet koeieletterd is uitgeprint op de doos. Teven staat er op het verzendbewijs bestelling: IT.
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Middelkoop,

    Ik kan mij goed voorstellen dat dit inmiddels behoorlijk naar begint te worden. U geeft aan dat het pakje naar Italië niet goed is gegaan. Graag ontvang ik van u hier de barcode van zodat ik met u mee kan kijken. Dat de bezorging niet goed verlolopt is uiteraard erg vervelend. De ontvanger kan ook een klacht indienen bij de pakketvervoerder in Italië.

    Zonder naam kan ik helaas geen klacht indienen hierover. Ik kan wel een klacht indienen voor het servicepunt welke u foutieve informatie heeft gegeven. Heeft u het adres van de servicepunten?

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Lise
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen