Klacht POSTNL: Medewerkster wou niet helpen bij het verzenden van brieven.

kanookanders

Vanmiddag, 22 mei 2020, ben ik bij de Bruna Stevenshof te Leiden geweest. Adres is Ina Boudier Bakkerstraat 9, 2331 AX.
In deze vestiging is een PostNL gevestigd voor briefpost. Er waren drie medewerkers in de zaak en het was niet druk.

Ik kwam bij deze vestiging, bij de PostNL met een krat met 100 brieven. Deze brieven moesten worden gewogen en er moest een postzegel op worden geplakt.

Ik heb dit al eerder gedaan op woensdag 20 mei 2020 bij het postagentschap van de Bruna op het 5 Meiplein 176, 2321 BT Leiden. Daar was het zelfs iets drukker dan vandaag in de Bruna Stevenshof. De medewerkster van de Bruna op het 5 Meiplein heeft mij goed en vriendelijk geholpen. Zij ging de brieven wegen en ik ging de postzegels plakken. Alles bij elkaar nam dit ongeveer een klein half uur in beslag.

Mijn klacht gaat over de medewerkster van de Bruna Stevenshof te Leiden. Zij wou mij bij het agentschap PostNL niet helpen met de brieven. Ik gaf haar aan dat ik dit al eerder heb gedaan bij de Bruna te Leiden. De medewerkster vroeg toen hoe lang dat duurde. Ik zeg:"een half uurtje". Zij zegt dat ze dit niet ging doen. Reden: een half uur duurt te lang ! Ik wou bijna boos reageren met te zeggen:"voor wie duurt het te lang voor jou als winkelmedewerkster of voor mij als klant". Maar ik heb gezegd dat het goed was en ben weggegaan.

Ik ben toen naar het PostNL agentschap bij de Primera in Voorschoten gegaan. Dit was qua drukte op de weg, dichterbij voor mij dan weer naar de Bruna op het 5 Meiplein in Leiden. Bij de Primera in Voorschoten was het aardig druk. En er waren maar twee winkelmedewerkers in de zaak. Toch ben ik daar bij het agentschap PostNL heel goed en vriendelijk geholpen door de winkelmedewerkster. Zij ging de brieven wegen en ik ging de postzegels plakken. Tijd: twintig minuten.

Klacht:
Ik vind het ongepast dat een winkelmedewerkster van de Bruna Stevenshof te Leiden, een klant niet wilt helpen bij het PostNL agentschap dat in deze Bruna is gevestigd. En wel om de reden dat iets te lang duurt ! Servicegerichtheid en vriendelijkheid, dat van een medewerker verwacht mag worden, was hier ver te zoeken. Zeer teleurstellend.

Met PostNl was al eerder afgesproken dat ik twee zendingen van 100 brieven handmatig zou verwerken bij een PostNl agentschap. Vanaf volgende week gaan de brieven namelijk met partijpost mee.

De winkelmedewerkester aanspreken op haar uitermate klantonvriendelijk gedrag.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de klantvriendelijkheid binnen één van onze PostNL-punten. De medewerker van het PostNL-punt wilde u niet helpen met het wegen en frankeren van honderd brieven. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat u een andere verwachting had toen u met uw brieven naar het PostNL-punt ging. Doordat de medewerker u niet wilde helpen heeft u extra moeite moeten doen om uw brieven alsnog te versturen. Mijn excuses daarvoor. Graag zorg ik ervoor dat uw klacht wordt besproken.

- uw e-mailadres;
    - het tijdstip waarop u vrijdag 22 mei bij het betreffende PostNL-punt aanwezig was.