Klacht POSTNL: meer dan 400%BTW betalen

Richard

Pakket met auto onderdelen uit Japan aangekomen.
Douanewaarde en correcte waarde (zowel op pakket als op factuur van PostNL) 255euro.
Of ik nu even 1161,93 euro btw + 186,76 euro recht bij invoer wil betalen.
Dan ook nog 17,50 inklaringskosten voor PostNL. Totaal 1366,19 euro voor onderdelen met een waarde van 255 euro.
PostNL geeft douane de schuld en douane PostNL. Ik moet het eerst betalen voordat ik het pakket krijg en bezwaar kan indienen om me geld terug te krijgen. Kan wel 4 maanden duren. Wat een stelletje randd.......n , ik ben geen financieringsbureau!!!!

direct factuur herzien en pakket opnieuw aanbieden en niet 4MAANDEN wachten!!!!!!
Wat een gekken ik heb er gewoon geen woorden voor.

Geachte heer Klimmert,Hartelijk dank voor uw melding op deze site, graag bericht ik u als volgt. Ik kan mij uw frustraties voorstellen aangezien het om een groot bedrag gaat. U geeft zelf de procedure al aan en helaas kan ik hier niet van afwijken. U kunt het bezwaarschrift naar onderstaand adres versturen.PostNL Pakketten
    tav KR-SCIP
    Postbus 99180
    8900 NA LeeuwardenU ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst van uw bezwaarschrift. Wij dienen uw bezwaarschrift in bij de Belastingdienst/douane. Ondanks dat de Douane streeft om binnen 8 weken te reageren, kan het dus langer duren. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Annelies
    Beste Annelies,
    Er zijn gelukkig nog mensen die het wel snappen bij jullie.
    Daar heb ik het mee opgelost en het pakket met onderdelen heb ik ook al.
    Iedereen maakt fouten, maar durf ze ook toe te geven en los ze op en schuif ze niet af op een ander (douane in dit geval).
    Als jullie nu de fouten sneller en op een normale manier oplossen zouden jullie er een stuk gunstiger voor staan.
    Bij voorbaat dank.
    Geachte Klimmert, Fijn te vernemen dat het is opgelost en u het pakket inmiddels heeft ontvangen.
    Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet,Irene
    PostNL klantenservice
    Richard
    geen commentaar meer, heeft al teveel tijd gekost ondanks dat het sneller ging als normaal