Klacht POSTNL: Meer dan eens foute informatie online

sad Niet opgelost
Rob Engelman

PostNL toont online niet bestaande opties.

Ik wilde een pakket van 21 kg naar Noorwegen sturen en online kreeg ik de gewichtsklasse 20-23kg met verzekerservice te zien voor €70,-

Bij de readshop, korianderplein, Apeldoorn kregen ze deze optie niet op de terminal. De medewerkers kregen telefonisch de mededeling “de terminal is leidend”.

Ik kon onverrichter zake naar huis met een zwaar pakket.

Het is niet de eerste keer dat postnl.nl informatie niet juist is.

Zorgen dat postnl de boel een keertje op orde brengt en, als de informatie niet klopt de klant tegemoet komen en niet met een kluitje in het riet sturen.

Bijlagen

Het is een standaard ‘excuus’. Jammer dat niet aan uw verwachting werd voldaan is wel heel slecht geformuleerd. Die verwachting is geschept door de online informatie die ik kreeg dus het was een reële verwachting. De volgende keer kan ik bij een gelijksoortig probleem gewoon weer onverrichter zake terug met m’n pakket. Iedereen verschuilt zich achter systemen. Dit is een duidelijk voorbeeld van een “verdraaide” organisatie, waarin systemen belangrijker zijn geworden dan de klant. Computer says “no”....

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket met Verzekerservice naar Noorwegen wilde sturen. Toen u bij het PostNL punt kwam bleek dat het pakket niet op die wijze verstuurd kon worden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent over deze situatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Tot mijn spijt kan ik niet achterhalen wat precies de reden is dat het niet mogelijk was het pakket bij het betreffende PostNL punt te versturen. De opties die de website weergeeft zijn de opties die voor het betreffende land en de verzendoptie mogelijk zijn. Ik heb uw klacht geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. We zullen uw informatie gebruiken om onze dienstverlening en interne processen en informatievoorziening te verbeteren. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog heeft kunnen verzenden. Mijn excuses voor de ontstane overlast.