Klacht POSTNL: Melding pakje niet geleverd door afwezigheid, terwijl hele dag aanwezig, geen afwezigheidsbriefje

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 497035
Gebruiker
Ja To
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Voor de zoveelste keer wordt een pakje niet bezorgd, zonder werkelijk langs te zijn geweest, want geen afwezigheidsbriefje en de hele dag thuis geweest, nooit aangebeld. Dit is in twee weken al drie keer voorgekomen. dan een melding in de app dat ik afwezig was en pakje wordt doorgestuurd naar PostNL punt in Gamma (notabene 75 meter van mijn adres vandaan, ik kijk op hun ingang). En ja hoor, de volgende morgen een PostNL busje voor de Gamma, en daar worden de niet bezorgde pakjes uitgeladen. Lekker makkelijk. En dan ook nog een email ontvangen dat de bezorging door mijn afwezigheid voor de tweede keer is mislukt, zonder dat ik een antwoord kan versturen (noreply mail). PostNL moet nu echt eens orde op zaken stellen, en/of zijn bezorgers eens beter controleren, want die maken er een potje van. Schandalig

De oplossing

1. zorgen dat de bezorger zijn werk doet en niet verzuimt aan te bellen en dan pakje naar ophaalpunt brengt
2. niet er van uit gaan dat de klant niet thuis was maar dat bezorger geen zin heeft zijn werk te doen
3. betere bereikbaarheid buiten kantooruren, bijv. email mogelijk maken, 10 dagen voor behandelen brief is absurd
4. bij meerdere zaken in dezelfde straat/buurt de bezorger beter op aanspreken, anders maar ontslaan

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Teuling,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de wijze waarop de bezorger te werk gaat. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. We zullen er dan voor zorgen dat er een klacht wordt ingediend, welke met de bezorger in kwestie besproken wordt door zijn/haar leidinggevende.

    U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ja To
Datum
Uiteindelijke oplossing
laat maar
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen