Klacht POSTNL: Met regelmaat worden poststukken niet bezorgd (brieven, magaziens)

Klachtnummer
# 390415
Gebruiker
Ikkewieanders
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Post wordt nog steeds met regelmaat niet bezorgd. Sinds december 2018 heb ik met regelmaat een klacht ingediend bij PostNL over het niet bezorgen van post. Het betrof ook enkele belangrijke poststukken die mij geld hebben gekost. De afgelopen maanden heeft de dienstdoende PostNL manager hierover een paar keer contact met me opgenomen. Kan dus niet stellen dat mij klacht niet serieus wordt genomen door PostNL. Het heeft echter nog steeds niet geholpen. Afgelopen weken wederom enkele poststukken niet ontvangen). Ik weet inmiddels niet meer welke actie ik nog kan ondernemen. Het vertrouwen in PostNL heb ik nu volledig opgegeven.

De oplossing

De werkelijke oorzaak achterhalen (bode, sorteercentrum waar dan ook). Het probleem daadwerkelijk oplossen (excuses heb ik nu voldoende ontvangen!)

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van briefpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik vind het heel kwalijk dat ondanks alle klachten die zijn opgemaakt de postbezorging nog steeds niet correct verloopt en dat uw wederom meerdere poststukken mist. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Welke poststukken mist u en hebben de afzenders aangegeven dat ze het via PostNL hebben verzonden? Op welke data is deze post verzonden?

    - Wat is uw e-mail adres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht.

    Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Ikkewieanders
    Datum
    Beste,
    na één van mijn vorige klachten ben ik op advies van één van uw collega's de "Mijn post" optie gaan gebruiken in de PostNL app. Met deze optie constateer ik regelmatig dat gescande poststukken, zichtbaar in de app, niet bezorgd worden. De betreffende poststukken zijn dus via PostNL verzonden. Uit contacten met buurtbewoners kan ik opmaken dat het een breder en structureel probleem lijkt te zijn en niet alléén de postbezorging aan mijn adres betreft. Lijkt mij dan ook nuttiger om te focussen op de kwaliteit van bezorging in de wijk (of wijken) dan specifiek op de door mij gemelde poststukken. Uit eerdere contacten met uw collega's en een PostNL teammanager heb ik vernomen dat achterhalen van niet juist bezorgde post sowieso héél lastig dan wel niet mogelijk is.
    Niettemin heb ik de gevraagde gegevens in een privé bericht u toegezonden.

    Met vriendelijke groet.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u de gevraagde gegevens in een privébericht toegezonden heeft, maar jammer genoeg hebben wij uw privébericht niet ontvangen. Zou u in een (privé)bericht alsnog het volgende willen vermelden:

    - Uw e-mailadres;
    - De verwachte bezorgdatum die wordt aangegeven in de app;
    - De naam of namen van de afzender(s) van de poststukken.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?