Klacht POSTNL: Middag gewacht, mag uiteindelijk volgende dag zelf ophalen bij ophaalpunt.

happy Niet opgelost
R.W. van Maenen

Via PostNL-App melding dat pakket woensdag 27-03-2019 wordt bezorgd tussen 13:00 en 15:00 uur. De hele middag aanwezig; 15:20 via App het bericht dat het pakket is op te halen de volgende dag vanaf 15:00 uur bij een afhaalpunt. Dit is de eerste keer dat ik het aanmeld, maar deze truc is de afgelopen periode meerdere keren voorgevallen. Wellicht dat jullie werkmethode deze handelingen uitlokt of de werkdruk ze ertoe dwingt. Al met al klantonvriendelijk!

Hun werk uitvoeren zoals je mag verwachten, zo niet mijn verloren uren compenseren!

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw zending. U was de hele middag thuis aanwezig, echter werd er aangegeven dat u niet thuis zou zijn. De zending is vervolgens naar een afhaallocatie gegaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat u niet blij bent daarmee. Helemaal omdat het al vaker is voorgekomen. Ik wil hier dan ook graag een melding voor aanmaken zodat we dit met de bezorger kunnen bespreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Heeft u wel een briefje in uw bus gehad?
    - Kunt u controleren of u bel goed werkt?
    - Wat is uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Hallo,

Wel een "Niet thuis" briefje aangetroffen in de bus. Er is echter niet aangebeld.
    Enkele maanden geleden inderdaad de bel-installatie van het appartementencomplex laten controleren omdat er zo vaak bij voorgaande leveringen zogenaamd niemand thuis is aangetroffen. Geen technische storing!
    Ik vermoed dat dit leveringsprobleem aan de Olstgracht adressen in Almere en soortgelijke omstandigheden vaker zou kunnen voorkomen omdat het complex aan de voorzijde aan een fietspad is gelegen en dus niet zomaar met een bestelauto is te bereiken, want meestal afgesloten d.m.v. verwijderbare paaltjes. Met toestemming van stadsbeheer overigens te openen. Dit betekent dus geschouw met pakketten. Dit voorkom je door maar een stapeltje briefjes af te geven en alles in een keer te droppen bij een ophaalpunt. Probleem opgelost.

E-mail: r.w.vanmaenen@gmail.com

Roy van Maenen.