Klacht POSTNL: Mijn (kerst)pakket wordt niet bezorgd en ligt al vanaf 16 december bij de douane.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 580578
Gebruiker
JS22
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn vriend heeft vanuit Japan op 12 december een (kerst)pakket opgestuurd. Dit pakket ligt al vanaf 16 december in Den Haag. Tot op de dag van vandaag (3 februari) is het pakket nog steeds niet bij mij bezorgd en is het dus al meer dan 50 dagen onderweg.
Ik ben vanuit PostNL en de douane geen enkele keer op de hoogte gesteld van de status van het pakketje. Ikzelf heb al vier keer naar PostNL moeten bellen en vier keer naar de douane gemaild, maar elke keer krijg ik te horen dat ik nog maar even moet wachten omdat het pakket of al klaar staat om verzonden te worden maar door de drukte nog niet wordt verwerkt of in de "verwerkingsbuffer" zit. In januari hebben we uiteindelijk op eigen initiatief de informatie over de inhoud van het pakket naar het email adres van de douane gestuurd, omdat we hoopten dat dat misschien het proces zou versnellen, maar dat heeft ook nog niets geholpen.

Al met al krijg ik geen duidelijke informatie, word ik niet op de hoogte gesteld van de status van mijn pakket en wacht ik al meer dan 50 dagen op mijn kerstpakket wat al gewoon in Nederland ligt.

Gewenste oplossing

Ik wil dat PostNL direct contact opneemt met de douane en dat de douane mijn pakket met spoed naar mij verstuurd. Daarnaast wil ik beter op de hoogte gehouden worden over de status van mijn pakket.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Zojuist hebben wij uw klacht telefonisch besproken. Tijdens ons gesprek heb ik uitgelegd dat ik helaas niet heb kunnen achterhalen waar het pakket momenteel is. Daarom heb ik u geadviseerd om contact op te nemen met uw vriend in Japan. De afzender kan bijvoorbeeld een onderzoek laten opstarten via de postorganisatie in het buitenland waarmee de overeenkomst is aangegaan. Volgens kan er gekeken worden of er recht is op schadevergoeding, dit zal alleen aan de afzender uitgekeerd kunnen worden. De afzender kan vervolgens u weer op de hoogte stellen van de uitkomst van het onderzoek. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen