Klacht POSTNL: Mijn aangeboden pakketjes op 25-6-2020 om 12:52 is zoek.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 458536
Gebruiker
73panic
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn pakketje is zoek.
Ik zie op de camerabeelden dat de postbode met het pakketje aan de deur staat op 25-6-2020 om 12:52 uur.
Nu is de track en trace 3SLOCA09730888 nergens meer terug te vinden ,en op de lokatie waar ik het op kan halen ook niet.

De oplossing

Mijn pakketje moet gevonden worden.
Niemand via de helpdesk kan mij verder helpen en verwijzen mij naar de afzender.
Terwijl de postbode met het pakketje bij mij aan de deur staat.
Dan licht het niet bij de afzender naar mijn mening maar bij POSTNL die mijn packet zoek is geraakt. Graag een oplossing.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwachte brievenbuszending. De zending zou naar een PostNL-punt gebracht zijn, maar is daar niet te vinden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap dat de reactie van de klantenservice teleurstellend is. De informatie die u hebt gekregen is echter wel juist. De afzender van de zending heeft gekozen voor een verzendmethode waarbij de afzender zelf eindverantwoordelijk blijft. U kunt dus bij de afzender aangeven dat u de zending niet heeft ontvangen. Indien het een binnenlandse zending betreft kan de afzender de situatie conform voorwaarden met ons afhandelen. In het geval van een buitenlandse zending kan de afzender terecht bij de postorganisatie in het land van herkomst.

    Wanneer brievenbuspost zonder track en trace code om wat voor reden dan ook niet via de brievenbus kan worden bezorgd, ontvangt het poststuk een '3SLOCA'-code. Met deze code kunt u de zending inderdaad niet traceren. De code dient enkel ter registratie bij het PostNL-punt.

    Uw klacht staat in ieder geval geregistreerd. Hierop ontvangt u geen persoonlijke terugkoppeling, omdat de oorzaak van de situatie niet achterhaald kan worden. De klacht zal worden gebruikt ter verbetering van onze interne processen en de dienstverlening.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
73panic
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het is toch vreemd dat de postbode duidelijk te zien op de camera het pakketje bij zich heeft. En nu via track en trace het pakketje nergens te vinden is. En POSTNL zegt ik moet de kosten terughalen via de afzender. Zo kan dus elke postbode de pakketjes achterover drukken want het ligt niet aan POSTNL . Lekker deze oplossing echt niet normaal dit.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen