Klacht POSTNL: Mijn brief per EMS 9 dagen onderweg

Klachtnummer
# 155817
Gebruiker
tonnie250
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik had afgelopen maand een brief verstuurd per EMS vanuit Thailand
naar de belastingdienst Heerlen deze zending koste mij 40 Euro.
Met de trace en tracking kon ik mijn brief volgen en kwam tot de
ontdekking dat mijn brief 3 dagen bij de douane verbleef op schiphol
terwijl het een gewone simpele brief was voor de belastingdienst
ik vindt dit een zeer slechte zaak terwijl ik gekozen had voor
een snelle bezorging en daar veel geld voor betaald heb.
Achteraf had ik dus beter een goedkopere verzending kunnen kiezen.

Gewenste oplossing

Ik wil een compensatie omdat er verteld wordt dat een EMS zending
4-5 dagen duurt en geen 9 dagen vanuit Thailand

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Martens,

    Uit uw verhaal begrijp ik dat uw zending die versneld verzonden zou moeten worden, toch nog enige tijd bij douane lag. Uiteraard is dit zonde van uw geld.

    Helaas hebben wij geen invloed op de douane zelf, waardoor dat in principe de enige plek is waar uw zending wat langer vast kan liggen. Mijn oprechte excuus hiervoor. U heeft het via Thailand verzonden, dus ik raad u ook aan om dit daar te melden voor eventuele klachten en vergoedingen.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Jos
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    tonnie250
    Datum
    Ik vindt dat u wel degelijk invloed kunt uitoefenen
    omdat het een onderdeel is van post
    die snel verstuurd had moeten zijn
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Martens,

    Ik begrijp uw reactie echter kunnen wij geen invloed uitoefenen. Deze zendingen worden al met voorrang behandeld en gaan zelfs mee met een andere verwekingsstroom dan reguliere zendingen.

    Deze zending is op 19 januari in Nederland aangekomen en de 22e afgeleverd bij de geadresseerde. Zoals mijn collega ook aangaf, kunnen wij de snelheid waarmee de douane de zending aan ons overdraagt niet beïnvloeden. Zodra wij het in ons bezit hebben, doen we uiteraard ons best het zo snel mogelijk bij de geadresseerde af te leveren.

    Mocht u in het vervolg willen dat het echt met spoed aankomt, kunt u wellicht kiezen voor een verzendwijze met spoedservice. Voor meer informatie daarover kunt u het beste contact opnemen met het Thaise verzendbedrijf.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Irene
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen