Klacht POSTNL: Mijn ketting is gestolen door PostNL medewerkers.

Nena Vink

Mijn vriendin stuurde mij voor mijn verjaardag een envelop met daarin een brief en een ketting. Toen de envelop aankwam, zat er een scheur in de envelop en leek het alsof de brief open en weer dicht is gemaakt. De ketting zat niet meer in de envelop.

Ik wil dat de persoon die de ketting gestolen heeft, ontslagen wordt en dat er beter op diefstal gelet wordt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van post op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u het poststuk beschadigd en zonder inhoud heeft ontvangen. Bij het post sorteren gaan de poststukken met 70 km/uur door de sorteermachine. Wanneer er losse voorwerpen zoals munten, pasjes of sieraden in de envelop zitten willen die er door de hoge snelheid uitvliegen, waardoor een nette scheur in de envelop ontstaat. Ik zou wel graag een melding hiervan maken, maar daarvoor heb ik nog wel de volgende informatie nodig:
    - uw emailadres
    - de plaats waar het verstuurd is
    - zat er een excuusbriefje bij het poststuk?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privé-reactie op dit bericht.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw privébericht met aanvullende informatie. Graag informeer ik u.

Helaas heb ik nog onvoldoende informatie om uw klacht te kunnen melden. Graag ontvang ik alsnog de volgende informatie:

- Op welke datum heeft u het poststuk ontvangen?

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en informatie. Graag informeer ik u.

Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden kan ik tot mijn spijt niet achterhalen wat er precies gebeurd is. Tijdens de automatische postverwerking in de sorteermachine komt het soms voor dat harde voorwerpen zoals ringen, kettinkjes, sleutels etc. uit de envelop scheuren. Een degelijke, stevige verpakking inclusief beschermingsmateriaal is in dit geval erg belangrijk.

Beschadigde post hoort herverpakt en voorzien van excuusbrief bij u te worden bezorgd, ik begrijp dat dit bij u het niet geval was. Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik de manager van de bezorg- en sorteerafdeling op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de medewerkers in gesprek gegaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u zelf geen persoonlijke terugkoppeling. Briefpost is niet verzekerd, ik kan u hierdoor helaas niet tegemoetkomen in de vorm van een schadevergoeding. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de postbezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Nogmaals mijn excuses voor de overlast die u heeft ondervonden.