Klacht POSTNL: Mijn pakket is gesorteerd, zou geleverd worden, 4 maal uitgesteld en is nu ''verdwenen''.

Klachtnummer
# 450078
Gebruiker
RMA
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL heeft op 20 Mei mijn pakket vanuit het buitenland ontvangen.
Op de app en website staat een verkeerd gewicht en formaat vermeld, maar ze zouden dit op Zaterdag 22 Mei bezorgen.

22 Mei
Op het laatste moment (levering tussen 15.00 en 17.30 werd deze levertijd veranderd naar Maandag 24 Mei.
Dit wordt wederom nog 2 maal gedaan tot Woensdag 26 Mei.

25 Mei gebeld met de vraag voor duidelijkheid over de bezorging. Bezorging zou gesorteerd zijn volgens PostNL en bezorg worden op Woensdag. Hier aangegeven dat het formaat van het pakket niet klopte, maar dit was geen probleem.

Woensdag 26 Mei wordt wederom niet bezorgd en wordt de bezorg tijd veranderd naar ''Zending geaccepteerd door PostNL, Bezorgtijd nog onbekend''.
Hierbij wederom contact opgenomen met de klanterservice. Zij konden niet zien wat er mis was gegaan, maar het zou gewoon bezorgd nog worden (zonder resultaat).

27 en 28 Mei beide dagen gebeld om duidelijk te krijgen wat er aan de hand was. De ene medewerker benoemd dat het bezorgd wordt, de ander benoemd dat het nog gesorteerd moet worden (wat het reeds op 21 Mei was volgens de app en website).

Op advies van klantenservice de verzender van het pakket (vanuit China) gemaild met dat zij PostNL moeten contacteren voor een onderzoek te starten naar het pakket.
Waarop verzender wederom verwijst naar PostNL, daar zij ook het pakket gesorteerd zouden hebben en klaar hadden om te bezorgen.

2 Juni, klantenservice benoemt dat de verzender enkel dit onderzoek kan starten. Er kan geen antwoord worden gegeven over waar mijn pakket is.
Aanbod om het pakket zelf op te halen is niet mogelijk.

Ben dus meerdere malen tevergeefs thuis gebleven om teleurgesteld te worden. En klantenservice (met alle respect voor hen) zorgt 9/10 maal meer voor onduidelijkheid dan iets anders.

De oplossing

Ik wil duidelijk waar mijn pakket is en ik wil het ook z.s.m. ontvangen!
En tevens wil ik weten waar het mis is gegaan.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses voor het feit dat uw pakket vertraagd is geraakt. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Wij proberen uiteraard om alles zo spoedig mogelijk af te leveren, maar door de huidige situatie is het extreem druk. Dit wordt tevens bij de statusinformatie en op onze site vermeld. Ik zie aan de hand van mijn administratie gelukkig dat u contact heeft gehad met onze klantenservice en dat u het pakket inmiddels ook heeft kunnen afhalen op een PostNL punt. Ik hoop dat het bij volgende bestellingen weer wat soepeler zal verlopen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen