Klacht POSTNL: Mijn pakket ligt al ruim 30 dagen bij de douane.

Klachtnummer
# 294329
Gebruiker
Rosie2031
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik zit nu al weer een aantal weken te wachten op een pakketje dat ingeklaard moest worden, ik heb schoenen uit china besteld en een weekje later een vriendin van mij precies de zelfde maar dan een andere kleur. We wisten allebei dat we inklarings kosten moeten betalen en daar hadden we ook op gerekend. Ik kreeg een brief van post nl dat het bij de douane ligt en heb alles netjes via de site ingevuld. Mijn vriendin kreeg precies het zelfde een weekje later. Zij heeft ze afbetaald en in ontvangst mogen nemen en ik zit nu al een maand lang te wachten op mijn pakket. Waarom moet dit zo lang duren als je alles netjes en meteen hebt ingevuld??

Gewenste oplossing

Ik hoop dat ik er nu achter kan komen waar mijn pakket is of met wie ik in contact kan komen hiervoor.

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Tjarks,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u de betreffende bestelling nog niet heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Zou u als reactie op dit bericht de tracking code van het pakket mee willen sturen? Die zou er als 'AB1234567CD' uit moeten zien. Aan de hand van die code kijk ik graag of ik meer informatie over uw zending kan vinden.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice

  2. Auteur
    Rosie2031
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Rosie2031
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Tjarks,

    Hartelijk bedankt voor de barcode. Ik heb de status bekeken en ik heb nog geen update gezien nadat er een brief naar u toe is gezonden. Heeft u een bevestiging gekregen toen u deze informatie heeft doorgegeven via de website? Als dit niet het geval is dan adviseer u om deze informatie nogmaals door te geven. Want ik heb het vermoeden dat dit dan toch niet helemaal goed is doorgekomen. Dit kan via https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bericht-van-aankomst/

    U mag de informatie ook per e-mail sturen aan BVA-SCIP@postnl.nl Doe dit dan onder vermelding van de barcode, uw naam en adresgegevens, telefoonnummer, inhoud en waarde van de zending. Voeg ook de factuur toe.
    De Nederlandse barcode van uw pakket is 3SEBEL5546708.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  5. Auteur
    Rosie2031
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Tjarks,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Dat klinkt wel zo inderdaad, maar als u deze bevestiging al in januari/ begin februari heeft ontvangen wil ik u toch verzoeken om deze informatie nogmaals door te sturen, want ik ben bang dat er toch iets mis mee is gegaan.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen