Opgelost door POSTNL: Mijn pakket wordt vastgehouden in Customs bij International Mail Center Amsterdam.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 366411
Gebruiker
W.H. van der Heijden
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik wacht al sinds 24 april op een pakket. Het ligt bij het International Mail Center, en wordt daar maar vastgehouden om door de douane te worden geïnspecteerd. Wat kan ik doen om mijn pakket te krijgen. Ik heb er allang voor betaald.

De oplossing

Ik wil weten hoe ik mijn pakket krijg. Heb al met de afzender contact opgenomen, van hen hoor ik ook nog geen antwoord. Ik heb ervaring met de afzender, deze is betrouwbaar.
Dit kan toch niet zomaar. Het gaat om haarproducten (shampoo, haarvet, etc)
Hoe lang blijft zoiets bij de douane hangen?!!

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de status van uw zending.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    De tracking code van uw zending is omgenummerd naar 3SPAMS9882165 en ligt bij de afdeling inklaringen van PostNL. Deze afdeling heeft meer informatie nodig over uw zending welke u kunt aanleveren via www.postnl.nl/BVA.

    Hier had u eerder al een automatisch bericht over moeten krijgen per post. Ik begrijp uit uw bericht dat dit niet het geval is geweest en wil u hier, namens PostNL, mijn oprechte excuses voor aanbieden.
    Zodra u de informatie heeft aangeleverd krijgt u hier een automatische bevestiging van. Het inklaren van uw zending duurt, afhankelijk van de drukte, enkele dagen. Hierna zal het pakket worden vrijgegeven waarna het binnen 2-4 werkdagen zal worden bezorgd. Uw zending kunt u volgen op www.postnl.nl.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W.H. van der Heijden
Datum
Uiteindelijke oplossing
Tsja, betalen moest ik. Het goede nieuws is dat het pakket werd opgestuurd nadat ik mijn gegevens had aangeleverd bij PostNL. Het slechte nieuws is dat ik ineens 75 euro inklaringskosten moest betalen. Invoerrechten, BTW en afhandelingskosten van PostNL. Toen PostNL me vroeg om gegevens aan te vullen stond in de mail dat er afhandelingskosten á 13 euro konden zijn, maar die andere kosten werden niet genoemd. Daarna was mijn pakket inmiddels afgeleverd op een PostNL pakketpunt, en stond ik eigenlijk voor het blok en moest wel betalen, wilde ik mijn pakket in ontvangst nemen. Ik had haarverzorgingsproducten besteld, en dacht qua verzendkosten goedkoper uit te zijn door meer producten ineens te bestellen. Nou, dat was een koude kermis. Bedankt, douane en PostNL.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen